سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد صادرات برق،توسعه زیرساخت‌های تولید انرژی خورشیدی را به دنبال دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:تلاش برای رشد صادرات برق،توسعه زیرساخت‌های تولید انرژی خورشیدی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در دیدار با رئیس بسیج مهندسین صنعتی کشورگفت:۴۵۰ واحد تولیدی در استان با رکود دست و پنجه نرم می‌کنند که ساماندهی آن‌ها را در قالب کلینیک صنعتی به شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی واگذار کرده‌ایم و در حال حاضر رفع مشکلات و کمک به ۱۹۹ واحد در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که برق و دام در زمره محصولاتی هستند که می‌توان در بافت روستایی آن‌ها را تولید کرد و نگرانی بابت فروش آن‌ها نداشت افزود:در حال حاضر از طریق پست ۱۳۲، به کشور افغانستان برق صادر می‌شود و می‌توان در کنار این ظرفیت، خطی ۴۰۰ کیلوواتی نیز ایجاد کرد و از ظرفیت آن برای فروش و صادرات برق استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تلاش استان برای رشد صادرات برق است و مذاکراتی در این باره در حال انجام است و سرمایه مورد نیاز برای تحقق این مهم نیز حدود ۴۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است و اگر این موضوع به درستی دنبال شود، توسعه زیرساخت‌های تولید انرژی خورشیدی توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد.

رسولیان با اشاره به این که در چارچوب اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، این استان به ۱۲ منطقه تقسیم شده است افزود:برای هرمنطقه معین‌هایی انتخاب شده‌اند و طبق بررسی‌های انجام گرفته، این طرح بهترین روش برای ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق محروم است.

علی‌اصغر شهبازی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور نیز در این نشست گفت: توسعه سرمایه گذاری‌های در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر از اهمین بالای برخوردار است و براساس برآورد‌ها هزینه مورد نیاز برای اجرای نیروگاه برق خورشیدی ۵ کیلووات، حدود ۳۲ میلیون تومان است که طول عمر آن نیز ۲۰ ساله است.

وی افزود: حدود ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در قانون مجلس برای این طرح پیشنهاد شده است، اما در تلاش هستیم که زیرسازه‌هایی را در این بخش فراهم آوریم که به ایجاد کسب و کار منجر می‌شود.

انتهای پیام// ز.‌ی


دیدار مسئولان استانداری خراسان رضوی با رئیس بسیج مهندسین صنعتی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.