سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس قوه قضائیه /حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی: حمایت حقوقی، مالی و قضایی مثلث رونق تولید است

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان مرکزی با حضور حجت الاسلام  رئیسی  رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

حمایت حقوقی، مالی و قضایی مثلث رونق تولید است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه در این جلسه گفت: حمایت حقوقی، حمایت مالی و حمایت قضایی مثلثی است که باعث ایجاد رونق تولید میشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: رونق تولید با قاچاق کالا و افزایش بی رویه کالا‌های خارجی به کشور قطعا لطمه میبیند و تولید باز می‌ایستد. باید به مردم میدان دهیم تا گره‌ها باز شود.

وی اضافه کرد: مشکلات تولید که در بخش منطقه و اقلیم است باید در خود استان فکر شود، اما در خصوص پرونده‌هایی که مربوط به قوه قضائیه است به صورت مصداقی بررسی کنیم و مشکلات را به سامانی برسانیم.

باید در هدایت تولید سطح دیدگاه کشوری و ملی باشد

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: در استان میتوانید تصمیم گیری کنید، اما تصمیم سازی نه، در بخش موانع تولید در بخش کلان مانند بحث‌های ارزی و یا افزایش نقدینگی که با هدایت به سمت تولید شکوفایی اقتصادی ایجاد میشود؛ باید سطح دیدگاه کشوری و ملی باشد.


وی اظهار کرد: آمار‌هایی که استاندار مرکزی بیان کرد جای خوشحالی دارد، ولی برخی از مشکلات استان به خصوص در بخش کشاورزی باید در سطح ملی مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: بحث‌های کلان را به صورت کارشناسی در استان بررسی کنید و با تشکیل کمیسیون کاری که متشکل از شرکت بازرسی و پیشگیری و دادگستری، دادستان استان، بخش‌های مربوط به معاونت اقتصادی استانداری و بخش‌های اتاق صنایع و معادن است پیگیری کنیم.

بیشتر مشکل صنعت استان مرکزی در واگذاری هاست

آیت الله دری قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در این جلسه گفت: بیشتر مشکل صنعت استان مرکزی در واگذاری هاست.

آیت الله دری قربانعلی دری نجف آبادی با بیان اینکه در قسمت صنعت‌های مادر همچون هپکو هم مشکلاتی از همین دست داریم افزود: هر چه پول هم تزریق می‌کنیم این مشکلات حل نمی‌شود.

استان مرکزی صادرات غیرنفتی خود را در سال ۹۷ به یک میلیارد دلار رساند

سید علی آقازاده استاندار هم در این جلسه در خصوص ارائه عملکرد عمل به منویات رهبری و سیاست‌های دولت در استان مرکزی گفت: استان مرکزی، صادرات غیرنفتی خود را در سال ۹۷ به یک میلیارد دلار رساند.

آقازاده با بیان اینکه استان مرکزی سهم اشتغال را در بخش‌های کشاورزی و صنعتی در سال ۹۷ افزایش داد افزود: از دیگر موارد می‌توان به نرخ بیکاری ۸.۴ درصدی در سال ۹۷ اشاره کرد و در سه ماهه اول سال ۹۸ نرخ بیکاری به ۸.۳ رسید.

وی اضافه کرد: در قسمت امنیت حوزه کارگری هم در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با یازده پله رشد به رتبه ۱۸ رسید و هر چه در این رتبه پایین‌تر باشیم نشان از امنیت بالاتری است.

استاندار مرکزی از دیگر عملکرد استان مرکزی گفت و افزود:در سال گذشته ۱۳۵۰ واحد صنعتی با ارزش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت به بهره برداری رسید و ۴هزار و ۸۰۰ شغل پایدار ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ میزان سرمایه گذاری ما ۹۰ درصد بهتر از ۹۶ بود و همچنین اشتغال نیز ۴۰ درصد رشد را شاهد بودیم اضافه کرد: طرح‌های در دست اقدام ۷۵۰ طرح با ارزش ۷۵۰۰ میلیارد تومان است و میزان بهره برداری در بخش‌های صنعتی تا پایان سال ۴۵۰ طرح با ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی میشود.


انتهای پیام / ج 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.