سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان خواستار اجرای تعهدات مالی اروپا در قبال خدمات ترکیه به پناهجویان شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تعهدات مالی انجام نشده اروپا در قبال خدمات کشورش به پناهجویان، اعلام کرد آنکارا بیش از ۳۷ میلیارد دلار برای پناهجویان سوری هزینه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در بوسنی و هرزه گوین به سر می‌برد در یک کنفرانس خبری بار دیگر به هزینه‌های دولت ترکیه برای پناهجویان سوری اشاره و اعلام کرد اتحادیه اروپا باید به تعهدات وعده داده خود در قبال ترکیه پایبند باشد.

اردوغان در این کنفرانس خبری اظهار داشت از آغاز جنگ در سوریه و آمدن سیل پناهجویان سوری به ترکیه، دولت آنکارا بیش از ۳۷ میلیارد دلار برای پناهجویان سوری هزینه کرده است.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش به تعهد مالی اتحادیه اروپا در قبال ترکیه اشاره کرد و گفت: «تعهدات وعده داده شده به ترکیه باید اجرایی شود».

ترکیه طی توافقی با اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵ متعهد شده بود در ازای دریافت کمک هزینه ۶ میلیارد یورویی [۷.۴۴ میلیارد دلار] تا پایان سال ۲۰۱۸، مانع ورود پناهجویان به اروپا شود. این در حالی است که تا پایان سال ۲۰۱۸ اروپا کاملا تعهدات خود در قبال ترکیه را اجرا نکرده و در برابر پرداخت بخش دوم  هزینه مالی که ۳ میلیارد یورو است کوتاهی کرده است.

پس از شعله ور شدن آتش جنگ در سوریه، مردم این کشور سرزمین خود را به مقصد ترکیه، اردن و لبنان و از آنجا به کشور‌های اروپا ترک کردند. با پایان یافتن جنگ در شهر‌های سوریه، بازگشت پناهجویان سوری به کشور خودشان آغاز شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.