وزارت کشور آلمان در نظر دارد ممنوعیت موقت اخراج پناهجویان را زودتر از موعد لغو کند و روند فرستادن پناهجویان سوری به کشورشان را از سر بگیرد.

تلاش محافظه کاران آلمان برای از سرگیری استرداد پناهجویان سوری به کشورشانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هورست ز هوفر، وزیر کشور آلمان و نماینده حزب محافظه کار سوسیال مسیحی ایالت بایرن خواستار لغو مهلت قانونی 6 ساله و از سرگیری روند استرداد و بازگرداندن پناهجویان سوری به کشورشان شد.

این سیاستمدار که به خاطر مواضع سرسختانه اش در امور کنترل مهاجرت به آلمان معروف است در مصاحبه با  رسانه محلی «رداکشن نتزورک دویچه لند» اظهار داشت وزارت کشور آلمان به دنبال اجرای چنین سناریویی است تا پیش از پایان مهلت قانونی 6 ساله در تاریخ 31 دسامبر سال 2018، این مهلت قانونی لغو شود و روند باز پس فرستادن پناهجویان سوری به کشورشان از سر گرفته شود.

شبکه خبری دویچه وله آلمان در این خصوص گزارش داد که انتظار می رود مقامات آلمانی طی دو هفته آینده درباره لغو مهلت قانونی تصمیم گیری کنند.

بر این اساس، ممنوعیت موقت اخراج پناهجویان  در تاریخ 31 دسامبر سال جاری میلادی منقضی می شود. یکسال پس از آغاز جنگ در سوریه و آغاز موج مهاجرت سوری ها به ترکیه و اروپا، دولت آلمان قانون ممنوعیت موقت اخراج  پناهجویان را تصویب کرد. با این حال، این قانون همواره با مخالفت گروه های خاصی در آلمان مواجه بود.

طی چند ماه گذشته، شهرهای مختلف آلمان صحنه اعتراضات گسترده به سیاست های مهاجرتی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بوده است. آنها نسبت به اقداماتی از قبیل خشونت، تجاوز، قتل و ... که برخی مهاجرات مرتکب شده اند، معترض هستند.

روزنامه اشپیگل پیشتر گزارش داد تقریبا همه سوری هایی که در آلمان هستند در وضع پناهندگی به سر می برند. 52 درصد از مجموع 22 هزار و 500 درخواست سوری ها برای پناهندگی در سال جاری میلادی رد شده است.

نزدیک به 540 هزار پناهجو در سال 2017 در خواست اقامت در آلمان را داده اند که حدود 33 درصد  آنها از سوریه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار