سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک سال تلاش هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه ملی صنایع دستی

چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اراک آغاز به کار کرد.

قاسم کاظمی دهقی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار صنایع دستی و تبادل تجربه بین هنرمندان صنایع دستی دانست.

کاظمی دهقی افزود:  هنرمندان صنایع دستی یک سال کار می‌کنند تا در این پنج روز آثار خود را به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: غرفه‌ها عموما از آثار صنایع دستی استان‌های دیگر هستند و از هنرمندان ۳۷۵ رشته‌ای که در صنایع دستی فعال هستند تقریباً نیمی از این تعداد شرکت کرده اند.

کاظمی گفت: این نمایشگاه در ۳۰۰ غرفه، محصولات تولیدی و صنایع دستی ۳۱ استان کشور را اعم از نقاشی روی پارچه، چرم، چوب، گیوه، نمد، مس، مینا ، سفال ، زیورآلات ، سوغات خوراکی و... برای دوستداران به هنر‌های سنتی و دستی به نمایش گذاشته است و هم چنین برخی غرفه ها کارگاه های رایگان آموزشی برگزار می کنند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی علت ادغام این ۳ نمایشگاه را همزمانی دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب با نمایشگاه صنایع دستی دانست.

چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان تا ۲۱ تیرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب کشور در اراک از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام / م

نمایشگاه صنایع دستی راهی برای تبادل تجربه بین هنرمندان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.