سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی امیری: بابت رفتار آمریکایی ها در خصوص ملی پوشان والیبال به ioc اعتراض کردیم/ انقلاب اسلامی دشمنانی دارد و ما اصولی داریم که به آن اصول وفادار هستیم

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در ابتدای ورودم به کیمته ملی  المپیک نهادی را تحت عنوان شورای راهبردی شکل دادم که ۱۷ عضو دارد و این ۱۷ عضو رؤسای کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک هستند.

او در ادامه افزود:در حال حاضر ۱۵۰ نفر در قالب ۱۷ کمیسیون فعالیت دارند. یکی از کمیسیون‌ها روانشناسی است و بخشی از چالش‌های ما در رویداد‌های ورزشی این است که ورزشکار دچار شوک می‌شود و وجود روانشناس در کنار تیم‌ها می‌تواند کمک کند.

صالحی امیری در مورد معطلی والیبالیست‌ها برای ورود به آمریکا برای حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها گفت: ما رسانه‌ای نکردیم، اما از لحظه ۲ هفته درگیر این بحث هستیم و برای اخذ ویزا هم چالش داشتیم. کمیته ملی المپیک آمریکا و حتی شخص توماس باخ و معاونش پیگیر این موضوع بودند. باند بی منطقی در آمریکا حاکم است که تمام معادلات جهانی را بر هم می‌زند و تصمیمات نا درست می‌گیرد. در مورد این اتفاق هم روز گذشته جلسه ای را برگزار کردیم ، ما معطل کردن بازیکنان را رسما به IOC اعلام کردیم. اگر ما چیزی را رسما اعلام نمی‌کنیم دلیل بر این نیست که اقدامی انجام نداده ایم. ما برای ویزا ندادن به تکواندوکاران هم خیلی اعتراض کردیم و سه راه حل دادن وایلد کارت، برگزاری رویداد مشابه و یا دادن امتیاز را پیشنهاد دادیم.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی دشمنانی دارد و ما اصولی داریم که به آن اصول وفادار هستیم، در کمیته ملی المپیک کمیته‌ای را برای موضوعات خاص در سطوح بین المللی تشکیل دادیم. فرایند کارشناسی آن در کمیته ملی المپیک از دوره قبل آغاز شده بود و وقتی آمدم به آن سرعت بخشیدم در ۱۳ بار رفت و برگشت به IOC در نهایت تصویب شد و الان هم در نوبت صحن دولت است.

صالحی امیری در مورد تعیین تکلیف دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز تصریح کرد: دبیر کل کمیته ملی المپیک امسال مشخص می‌شود. فعلا سرپرست دبیرکل داریم و جای نگرانی نیست. فعالیت‌های کمیته به صورت جدی دنبال می‌شود.


بیشتر بخوانید:

افتتاح ساختمان جدید کمیته بین المللی المپیک با حضور صالحی امیری

موزه ملی ورزش با حضور صالحی‌امیری و جهانگیری افتتاح شد

فاز دوم تکمیل موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک آغاز شد



انتهای پیام/

آخرین اخبار از کمیته ملی المپیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.