سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جرمی کوربین: اولویت دولت انگلیس فروش سلاح است نه جان مردم یمن

رئیس رهبر کارگر انگلیس از پایبند نبودن دولت لندن به تعهداتش درباره توقف فروش سلاح به سعودی‌ها انتقاد و اعلام کرد این کشور برای جان مردم یمن ارزشی قائل نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، وزرای انگلیس از دادگاه‌ها خواسته اند قانون مهمی را که فروش تسلیحات به عربستان سعودی غیرقانونی می‌داند نادیده بگیرند. این مانور حقوقی باعث شد «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر (حزب مخالف) انگلیس، محافظه کاران را که در قدرت هستند، به ارجح دانستن صادرات تسلیحات به جان غیرنظامیان متهم کرد.

کوربین اعلام کرد این اقدام وزرای دولت، تعهد آن‌ها به توقف فروش سلاح را به سخره می‌گیرد؛ آن هم در حالی که آن‌ها در حال بررسی آمار تلفات غیرنظامیان هستند. 

رئیس حزب مخالف انگلیس در این باره گفت: «اولویت دولت فروش سلاح است نه حفاظت از حقوق و جان مردم یمن».

دولت انگلیس خواستار توقف روند رسیدگی به پرونده‌ای شده که کمپین مبارزه با تجارت سلاح آن را پیگیری می‌کند. این در حالیست که درگیری‌های نیرو‌های یمنی و سعودی تشدید شده است.

لیام فاکس، وزیر تجارت بین المللی در پارلمان انگلیس، پیشتر به اعضای پارلمان اطمینان داده بود که فروش سلاح به عربستان متوقف می‌شود. در آن زمان ۵۷ مجوز صادرات سلاح در حال بررسی بود.

شایان ذکر است، هزاران غیرنظامی از مارس ۲۰۱۵ که جنگ یمن آغاز شد کشته شده اند. آمار تلفات غیرنظامیان ۱۱۷۰۰ نفر است و حدود دو-سوم آن‌ها در پی بمباران‌های ائتلاف سعودی کشته شده اند.

فاکس گفته بود هیچ مجوز جدیدی برای فروش سلاح به عربستان و هم پیمانانش صادر نمی‌شود، چون ممکن است این تسلیحات در جنگ یمن استفاده شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، عربستان ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.