روزنامه رای الیوم نوشت آمریکا تروریسم سازمان‌یافته خود را با روکش دموکراسی در جهان نشان می‌دهد و همه رؤسای‌جمهور این کشور پرونده‌هایی مملو از تروریسم ثابت شده دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی نوشت: آمریکا بنابر نظریه‌های توسعه‌طلبانه و استعماری خود عادت دارد سیاست‌های تروریسم‌محور را اجرا کند از این رو بر اساس اصل ”هرکه با ما نیست ضدماست“ کشتن دشمنان خود در خاورمیانه را شروع کرد. البته این کشتن در اغلب موارد نظامی نبود بلکه در کنار اقدامات نظامی بر اقداماتی تمرکز کرد که در ذات خود حامل مفاهیم تروریسم هستند. این تروریسم لزوما نظامی و سازمان یافته نبود بلکه پیامد‌های تروریسم سیاسی و اقتصادی برای ملت‌ها دردناک‌تر است.

در ادامه این مطلب آمده است: مقامات آمریکایی احساس می‌کنند کشور‌ها باید از سیاست واشنگتن اطاعت و اوامر ساکن کاخ سفید را اجرا کنند از این رو شاهد جنگ‌های زیادی در عراق و یمن و لبنان و سوریه با مسئولیت مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا بودیم.

بی‌شک شمردن جنگ‌های واشنگتن کاری دشوار است، اما باید به این نکته اشاره کرد که دموکراسی آمریکا دروغین و بر اساس خونریزی و تروریسم است. این دموکراسی، خود به سربازان آمریکایی اجازه می‌دهد هر جا که حضور دارند و آن را اشغال کرده‌اند به کشتن شهروندان و تجاوز به زنان و به خدمت گرفتن کودکان به صورت غیرمستقیم و از طریق نایبان خود رو بیاورند و با وجود اثبات نقش داشتن آن‌ها در قتل شهروندان بی‌گناه و بی‌دفاع، وقاحت دموکراسی آمریکا باعث تبرئه این قاتلان و جنایتکاران شد.

به عنوان مثال دو روز قبل در پایان یک دادگاه نظامی در ایالت کالیفرنیای آمریکا یک افسر نیرو‌های ویژه وابسته به نیروی دریایی آمریکا از اتهام قتل یک جوان اسیر که از ناحیه ساق پا مجروح بود در ماموریتی در سال ۲۰۱۷ در عراق آن هم بعد از دو هفته محاکم، تبرئه شد.

نام این قاتل ادوارد گالاگر ۴۰ ساله است که به همراه سایر سربازان در کنار جسد جوان عراقی عکس دسته جمعی گرفته است، اما وکلای مدافع او مدعی شدند هدف او از گرفتن این عکس‌ها تقویت روحیه تیم و افزایش عمق دوستی بین خود با اعضای واحد تحت امرش بوده است.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است که گالاگر در مقابل اعضای واحد تحت امر خود به تعداد کسانی که آن‌ها را کشته است از جمله تعدادی زن، افتخار می‌کرد. تعدادی از اعضای پارلمان آمریکا پویشی برای آزادی گالاگر به راه انداختند که شبکه تلویزیونی فاکس نیوز پرچمدار آن‌ها بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هم وارد میدان شد و اعلام کرد در صورتی که دستگاه قضایی گالاگر را محکوم کند برای او عفو ریاست جمهوری صادر خواهد کرد.

در ادامه این یادداشت امده است: هرکس تصور کند این قاتلان، خودسرانه جنایت می‌کنند متوهم است؛ زیرا دستور قتل به صورت مستقیم از سوی دونالد ترامپ صادر می‌شود که به سربازان آمریکایی اجازه استفاده از تروریسم را با هدف تسلیم و مطیع کردن دشمنان می‌دهد و بزرگ‌ترین تناقض در این است که با وجود اثبات این جنایات، روزنامه نیویورک تایمز نوشت ترامپ تهیه پرونده‌هایی را برای عفو تعدادی از نظامیان آمریکایی که متهم یا محکوم به ارتکاب جنایت‌های جنگی هستند خواستار شده است از جمله سربازی که قرار است به اتهام شلیک به شهروندان بی‌گناه در طول خدمت خود در عراق محاکمه شود.

رای الیوم در ادامه نوشت: جنایت‌های آمریکا از عراق تا افغانستان و اکثر کشور‌های خاورمیانه قابل شمارش نیست. نزدیک‌ترین نمونه آن سوریه و تروریسم آمریکا در آن است چنان که کشتار شهروندان در رقه سوریه و شهر دیرالزور در حد جنایات جنگی است. همه این اقدامات به بهانه مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد و نیازی نیست که بگوییم واشنگتن خود، سازمان‌های تروریستی را ایجاد کرده و دست آن‌ها را در سوریه و عراق و یمن باز گذاشته است تا بهانه‌ای برای تحقق تروریسم و خون‌ریزی‌های خودش باشد.

گزارشی موجود است که تاکید می‌کند واشنگتن بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار عراقی را کشته یا موجب کشته شدن آن‌ها شده است که نیمی از این تعداد را کودکان تشکیل می‌دهند. قبل از آن اعمال تحریم‌ها را در دهه ۹۰ آغاز کرده بود، قبل از آن که جامعه مدنی عراق را با حمله غیرقانونی خود به آن در سال ۲۰۰۳ ویران کند و صد‌ها هزار نفر را به کشتن دهد و باعث بروز جنگ داخلی و تولد سازمان تروریستی داعش شود. گزارش‌هایی هم وجود دارند که تاکید می‌کنند واشنگتن نزدیک به صد‌ها هزار سوری را به صورت مستقیم و صد‌ها هزار نفر دیگر را از طریق سازمان‌های تروریستی کشته است.

در انتهای این مطلب آمده است: ملاحظه می‌شود که تاریخ واشنگتن مملو از تروریسم است. این تروریسم فقط مخصوص یکی از رؤسای جمهور کاخ سفید نیست بلکه همه رؤسای جمهور آن پرونده‌هایی مملو از تروریسم ثابت شده دارند تا به این ترتیب دموکراسی تروریسم آمریکا که خون‌ریزی و قتل را سرلوحه خود قرار داده است روشی آشکار برای سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و جهان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار