خبرنگار پایگاه آمریکایی پولیتیکو در حساب توئیتری خود به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد آمریکا به دنبال آن است که ایران در برجام بماند.

مقام آمریکایی: آمریکا می‌خواهد ایران در برجام بماندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پولیتیکو، خبرنگار این پایگاه آمریکایی در حساب توئیتری خود به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: «واشنگتن اصولا به دنبال آن است که ایران در برجام بماند.»

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اقدام جدید ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی مبنی بر افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم گفت ایران بهتر است بیشتر مراقب باشد.

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به دومین گام برجامی ایران در توئیتر بار دیگر از افزایش تحریم‌ها سخن گفته است.

در این توئیت همچنین آمده است: «کشور‌ها بایستی معیار قدیمی غنی‌سازی صفر را برای برنامه هسته‌ای ایران احیا کنند!»

ایران روز یکشنبه گام دوم خود در مسیر کاهش اجرای تعهدات برجامی را برداشت و به صورت رسمی اعلام کرد غنی‌سازی اورانیوم را در سطح بالاتر از ۳.۶۷ درصد آغاز می‌کند. ­

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، به طرف‌های اروپایی برجام هشدار داد در صورتی که با تهران به راه‌حلی برای عمل به تعهداتشان و منتفع کردن ایران از این توافق بین‌المللی نرسند، تهران پس از ۶۰ روز گام سوم خود را در کاهش اجرای عمل به تعهداتش بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ برمی‌دارد.

تصمیم ایران در افزایش غنی‌سازی اورانیوم در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و عهدشکنی طرف‌های اروپایی این توافق بین‌المللی در عمل به تعهداتشان اتخاذ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۴ ۱۷ تير ۱۳۹۸
جناب عراقچی: یادتان هست؟ که رهبرمعظم الشان انقلاب خطاب به تیم مذاکره فرمودند:" در مقابل دشمن قسم خورده انقلاب اگر یک قدم عقب نشینی کنید دشمن 10 قدم پیشروی میکند." الآن زمان آن فرا رسیده که عقب نشینی نکنید چونکه تمام پارامترها در عرصه جهان بین الملل به نفع ایران اگر نباشد هرگز به ضرر ایران نیست و یک "اجماع جهانی له ما" تشکیل و همین "اجماع علیه دشمن" ما تشکیل شده....پس تابع سخنان ولی فقیه و ولی امرمسلمین جهان باشید تا از طریق برجام به مملکت اگر نفعی نمیرسد آسیب هم نرسد.......هرگاه مسئولین ما در هر سطحی که بوده اند از منویات و سخنان حکیمانه رهبر معظم و عظیم الشان انقلاب فاصله گرفتند چه سهواً و چه تعمداً ضررهای جبران ناپذیری بر کشور و ملت تحمیل شد تاریخ 40ساله انقلاب خود گواه بر این ماجراست.........................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
معلومه كه ميخواد تو برجام بمونيم
آخرین اخبار