سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخلفان زیست محیطی در پلدختر دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: متخلفان زیست محیطی شکار پرندگان در این شهرستان توسط یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: متخلفان زیست محیطی شکار پرندگان در این شهرستان توسط یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

 الشتری نژاد  اظهار داشت: ۱۴ قطعه سهره طلایی از این متخلفان کشف شد که پس از بررسی و تیمار و حصول سلامت و توان زیستن در طبیعت رهاسازی شدند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد این پرنده زیبا و خوش آواز را به منظورنگهداری در محیط های خانگی شکار و به عنوان یک پرنده زینتی خرید و فروش می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر بیان کرد: این شهرستان با توجه به آب و هوای مناسب و برخورداری از وضعیت اکولوژیکی و زیستگاهی، دارای تنوع زیستی مطلوبی است که شرایط را برای زیست این پرنده زیبا فرآهم می کند.

الشتری نژاد اضافه کرد: سهره پرنده طلایی رنگ با بال‌های زرد و سیاه، دم سیاه و سفید، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می گراید.

وی ادامه داد: پرنده نابالغ و سر و سطح پشتی نخودی مایل به خاکستری دارد و بدنش پر از خط و خال قهوه‌ای است.
وی یادآور شد: پرواز این پرنده همراه با موجی و رقص مانند می باشد و پرنده‌ای است اجتماعی نژادی که در مشرق و جنوب شرقی ایران زندگی می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: طرح سیاه و سفید صورت را ندارد و تمام سرش به جز قسمت قرمز آن به طور یکدست قهوه‌ای مایل به خاکستری کمرنگ است.

وی افزود: صدای سهره طلایی بسیار دلنشین و متنوع بوده و مخلوطی از صدای سایر سهره ها نیز در آن شنیده می شود.

انتهای پیام/ر

دستگیری متخلفان زیست محیطی در پلدختر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.