رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختر گفت: بیش از چهار هکتار از پسماند‌های کشاورزی و منابع طبیعی در روستای چم غلامعلی پلدختر در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، آیت فرخ پور با اشاره به وقوع حریق در سطح بیش از چهار هکتار از پسماند‌های کشاورزی و منابع طبیعی در روستای «چم غلامعلی» پلدختر، اظهار داشت: به محض اطلاع اکیپی از آتش نشانان شهرداری پلدختر به محل حادثه اعزام شدند که با تلاش ۲ ساعته و نفس گیر آتش نشانان آتش مهار و از خسارت بیشتر به منابع طبیعی جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش در مزارع خودداری کنند، افزود: کشاورزان پس از برداشت محصول، به منظور پاکسازی و آماده سازی زمین برای کشت بعدی اقدام به آتش زدن و ازبین بردن علف‌های هرز، کاه و کلش باقیمانده از محصول برداشت شده می‌کنند که این روش مضرات بسیاری برای سلامتی انسان، زندگی جانوران و بافت خاک به همراه دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختر خاطرنشان کرد: آتش زدن پسماند‌های کشاورزی بار‌ها سبب بروز فاجعه و وارد شدن خسارت به منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزان شده است.

انتهای پیام/د

۴ هکتار از پسماند‌های کشاورزی و منابع طبیعی پلدختر در آتش سوخت

برچسب ها: حوادث ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار