فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ۱۴۰ محیطبان در سطح کشور در راه حفاظت از محیط زیست در مناطق مختلف کشور به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ۱۴۰ محیطبان در سطح کشور در راه حفاظت از محیط زیست در مناطق مختلف کشور به شهادت رسیدند.

 جمشید محبت خانی  درنشست با فعالان زیست محیطی شهرستان پلدختر اظهار داشت: باید برای حفظ محیط زیست و در راستای ترویج این فرهنگ چالش‌های زیست محیطی را به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: باید به سمتی رفت که در سطح کشور ۸۰ میلیون جمعیت ایران به عنوان محیطبان در راستای حفظ منابع زیست محیطی و فعالیت‌های مختلف زیست محیطی تلاش کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست همچنین گفت: متأسفانه در راستای حفظ و به کارگیری منابع آب و خاک در کشور درست عمل نشده و در این حوزه‌ها آسیب‌هایی جدی به محیط زیست وارد شده است.

محبت خانی با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست باید به سلامت مردم توجه کند افزود: سازمان محیط زیست خدمتگزار مردم و حافظ آب و خاک کشور است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع کشور دست نیاز به سوی همه مردم دراز می‌کند و برای تحقق این امر باید موضوع حفاظت از محیط زیست اجتماعی و همگانی شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور به وقوع سیل در پلدختر اشاره کرد و افزود: سیل ۱۲ فروردین ۹۸ با همکاری، همدلی، برادری و انسان دوستی در پلدختر ایرانی کوچک شکل گرفت.

محبت خانی گفت: همه در جریان وقوع سیل در پلدختردلسوزانه به دنبال کاهش مشکلات، آلام و آسیب‌های مردم سیل زده بودند که ما باید قدر این همدلی را بدانیم و مسئولیت خود را به عنوان سرباز مخلصانه‌تر انجام دهیم.

وی افزود: به خاطر کمک به مردم سیل زده طیف‌های مختلف، دستگاه‌های دولتی به ویژه نیرو‌های مسلح از جمله سرهنگ ارتش و ... در جریان وقوع سیل در پلدختر حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور کرد: انسان‌های سراسر دنیا در قالب تمام ادیان برای سیل زدگان دلشان سوخت، اما نظام سلطه و در رأس آن آمریکا جلوی کمک‌های مردمی به مردم سیل زده ایران در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان را گرفت و ما تا کنون هیچ خیری از نظام استکباری ندیده‌ایم.

در ادامه از سوی اداره میحط زیست پلدختر از ۱۰ نفر فعال زیست محیطی این شهرستان با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/ر

نشست فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با فعالان محیط زیست پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار