سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد

اختصاص اعتبار از صندوق ملی به ۲۴ طرح آبخیزداری استان

۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل ۲۴ طرح آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد در سال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،خدابخش جنگلی،معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان گفت:۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل ۲۴ طرح آبخیزداری در استان در سال جاری اختصاص یافته است.

خدابخش جنگلی افزود: این اعتبار از محل بودجه صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پیمانکار ۱۷ طرح آبخیزداری با حجم ۳۰ هزار متر مکعب در استان مشخص شده و به زودی کار اجرایی این طرح‌ها آغاز می‌شود.

جنگلی تعداد طرح‌های آبخیزداری در دست اجرای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد را هشت مورد عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها با حجم پنج هزار متر مکعب به طور میانگین ۳۵ درصد پیشرفت کاری دارند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: حجم عملیات مکانیکی طرح‌های آبخیزداری انجام شده در استان از سال ۱۳۷۰ تاکنون شامل سازه‌های مکانیکی (سنگ ملاتی، سنگ گابیونی) و عملیات خاکی ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب است.

وی بیان کرد: حجم عملیات بیولوژیکی اجرا شده در کهگیلویه و بویراحمد در بیش از سه دهه اخیر نیز ۳۰۰ هزار هکتار برآورد می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هدف از اجرای این طرح‌هارا ذخیره نزولات آسمانی، افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن مخازن عنوان کرد.

جنگلی گفت: دولت به منظور مقابله با خشک سالی و کنترل سیلاب‌ ها در استان به مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز توجه ویژه‌ای دارد.

وی آبخیزداری را مهمترین راه مقابله با خشک سالی دانست و افزود: با کنترل روان آب‌ها سطح آب سفره‌های زیرزمینی تقویت می‌شود.

وی با اشاره به انجام طرح مطالعاتی طرح‌های آبخیزداری در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار و مطالعات اجرایی به مساحت ۶۲۰ هزار هکتار ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت اجرای طرح‌های آبخیزداری بیشتری را دارد.

انتهای پیام/پ

اختصاص اعتبار به طرح آبخیزداری استان

برچسب ها: بودجه 98 ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.