سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران در گفت‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

گره کور ترافیک پایتخت با دوچرخه سواری حل شدنی نیست/ افزایش سهم دوچرخه در حمل و نقل تهرانی‌ها تا ۱۴۰۰


حناچی گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران به بالای ۲ درصد برسد.


پیروز حناچی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه اصرار بر توسعه دوچرخه سواری در تهران کاری فانتزی بوده و گره گشای وضعیت حمل و نقل در پایتخت نیست، اظهار کرد: این موضوع اگر هم فانتزی باشد، فانتزی خوبی است و اگرچه گره گشای وضعیت حمل و نقل پایتخت نیست، اما تاثیرگذار است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران زیر یک درصد است، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران به بالای ۲ درصد برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۸ تير ۱۳۹۸
تهران باید بصورت چند شهر کوچکتر که بهم چسبیده اند اداره شود یعنی در هر قسمت در نظر گرفته شده، همه امکانات وجود داشته و افراد را از رجوع به قسمت های دیگر بی نیاز کند.
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۸
استفاده بیشتر مردم از دوچرخه باعث خواهد شد که سهم از خیابان و پارکینگ داشته باشند . ابتدا باید دوچرخه سواری رواج پیدا کند بعد ببینیم در مشکل ترافیک و آلودگی تاثیر دارد یا خیر

به کشور هلند نگاه کنید
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
این شیوه دوچرخه سواری و موتور سواری فقط حوادث را افزایش نمی دهد؟
عبدالله نادری
۱۱:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
با سلام
اصلاً بحث استفاده از دوچرخه و فرهنگ دوچرخه سواری برای کلان شهر تهران موضوعی کاملاً بی ربط و دور از ذهن است ، با کدام زیر ساخت می توان گره کور ترافیک را با دوچرخه حل کنید، در صورتیکه وسائط نقله موتوری در حال نابودی تهران و محیط زیست آن هستند.
بهتر است به فکر چاره دیگری باشید.
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اسکوتر برقی کرایه ای، باید هزینه کرد نتیجه دید، از جوانان استفاده کنید در گفتن نظر و اجرایی کردن طرح های زیبا، دوچرخه بزای ورزش در پارک هفتگی مناسب هست نه برا رفتن سر کار
مجید
۰۹:۰۳ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سلام خواهش می کنم قبل از توسعه دوچرخه سواری ،رهنگ رانندگی با موتور و خودرو رو به مردم بدهید .که در مقایسه با کشورهای دیگر حتی همسایه فرهنگ مردم ذر این زمینه زیر صفر هست.و پیست های دوچرخه سواری ها را توسعه و محفوظ کنید.یک مطلب دیگر اینکه یک مسیر کوتاه مثلا از شهران تا جنت آباد ،بزرگراه هست مسیر دوچرخه ندارد.و دوچرخه کارساز نیست.
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
باسلام
بهتره اول مسیر دوچرخه و مسائل ایمنی محقق بشه بعد به فکر دوچرخه سواری باشید.حمل و نقل عمومی رو باید فراهم کنید بعد بفرمایید که از خودرو شخصی استفاده نکنید.
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
بعلاوه از گسترش بیرویه شهرها و ایجاد حاشیه نشینی جلوگیری کنید،متاسفانه شهرهای کوچک کنونی مان که در حال گسترش غلط مانند شهرهای بزرگمان هستند جلوی این روند باید گرفته شوند.از ساختن شهرها در ارتفاعات حتی المقدور اجتناب گردد
از ساختن بلوارهاو میادین پت وپهن که بعدا پلیس برای تنظیم شان مجبور به گذاشتن مانع میشود باید اجتناب کرد این بلوار ،میادین باعث گسترش بیرویه شهرها میگردد وفضاهای شهری را نیز برای ایجا اماکن ضروری به هدر می دهند.