سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر هیات بلندپایه تجاری کشور غنا به استان مرکزی/ بررسی راهکار‌های توسعه تجارت دو جانبه

هیات بلندپایه تجاری کشور غنا با حضور در استان مرکزی راهکار‌های توسعه تجارت دو جانبه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هیات بلند پایه تجاری کشور غنا با سفر به استان مرکزی در نشست مشترک با فعالان اقتصادی کشاورزی و بازرگانی این، راهکار‌های توسعه تجارت ایران و غنا را بررسی کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: استفاده از منابع و کشت فرا سرزمینی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای مدیریت منابع آب و خاک کشور است و جمهوری غنا با برخورداری از ظرفیت‌های زیاد آب و خاک و سرمایه‌گذاری آزاد از شرایط مطلوبی برای فعالیت‌های کشاورزی فراسرزمینی برخوردار است.

آنجفی افزود: اقدامات کارشناسی در سال گذشته منجر به شناسایی پنج هزار هکتار زمین حاصلخیز در کشور غنا شد که مراحل مختلف عقد قرارداد و آماده سازی اجرا و در مرحله واگذاری به علاقه‌مندان تولید محصولات کشاورزی در خارج از کشور، است.

تسهیل سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ایران در غنا

ساموئل دنتو معاون توسعه تجارت کشور غنا هم  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: تسهیل قوانین سرمایه گذاری، معافیت‌های مالیاتی و اقتصاد آزاد از جمله ویژگی‌های لازم برای حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایرانی در غنا است.

ساموئل دنتو گفت: با تولید محصولات با کیفیت کشاورزی در غنا می‌توان ضمن ارائه این محصولات به بازار ایران و غنا شرایط صادرات به کشور‌های اروپایی را فراهم کرد که این مهم موجب ارزآوری برای هر دو کشور خواهد شد.

توسطی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان مرکزی هم در دیدار جداگانه با هیات اقتصادی غنا ضمن تاکید به گسترش روابط اقتصادی گفت: توان زیاد صنعتی استان مرکزی شرایط مطلوبی را برای کشت مکانیزه و صادرات ماشین آلات و ادوات کشاورزی به این کشور فراهم کرده است.

جمهوری غنا با ۲۷ میلیون نفر جمعیت در غرب آفریقا واقع شده است و ارزش محصولات صادراتی ایران به این کشور در سال گذشته میلادی ۴۶ میلیون دلار بود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.