سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح تامین آب ۱۹ هزار هکتار زمین کشاورزی گچساران

فرماندار گچساران گفت: طرح مطالعاتی تامین آب ۱۹ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مناطق مختلف این شهرستان در دست اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،فرماندار گچساران با اشاره به نفت خیز بودن گچساران و پایان پذیر بودن منابع نفت و گاز گفت: توسعه پایدار این شهرستان در گرو فراهم کردن زیرساخت‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

علی خوان پایه با بیان اینکه هم اکنون طرح تبدیل ۹ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم به آبی این شهرستان در حال انجام است، افزود: آب این مقدار زمین کشاورزی در دشت‌های لیشتر، تنگ انگشترک، دشت مور و سایر مناطق شهرستان تامین می‌شود.

خوان پایه از بهره برداری بخش عمده‌ای از طرح‌های تبدیل زمین‌های کشاورزی دیم به آبی تا پایان سال جاری در گچساران خبر و ادامه داد: در سال‌های اخیر ۱۱ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان به آبی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: ارتقاء ارزش افزوده زمین، افزایش میزان تولید، بهبود درآمد بهره برداران و خود اتکایی ملی از مزایای تبدیل زمین‌های دیم به آبی است.

فرمادار گچساران افزود: اجرای طرح‌های تامین آب کشاورزی در سال‌های اخیر مهاجرت معکوس به برخی مناطق این شهرستان را به دنبال داشته است.

خوان پایه با یادآوری خشکسالی‌های مداوم گفت: زمین‌های دیم تنها در سال‌های پرباران قابل کشت است،اما زمین‌های آبی ضمن چندین برابر بودن میزان تولید حداقل دو بار در سال قابل کشت است.

وی وجود دو رودخانه پرآب خیرآباد و زهره و سد در حال بهره برداری کوثر و در دست ساخت چم شیر را ظرفیت‌های گچساران برای توسعه اقتصادی دانست.

فرماندار گچساران با اشاره به تخصیص بیش از ۱۳۴ میلیون متر مکعب از آب سد چم شیر و کوثر برای تامین آب کشاورزی و صنعت چشم انداز تولید در حوزه‌های کشاورزی و صنعت این شهرستان را امیدبخش ارزیابی کرد.

انتهای پیام/پ

طرح تامین آب زمین های کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.