سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری ۶۱ هزار نفر مبتلا به فشارخون در کاشمر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون در کاشمر ۶۱ هزار نفر غربالگری شده‌اند که ۵۰ درصد از این جمعیت شهری و ۹۷ درصد روستایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون در کاشمر ۶۱ هزار نفر غربالگری شده‌اند که ۵۰ درصد از این جمعیت شهری و ۹۷ درصد روستایی است وبر اساس آمار اعلام شده تاکنون در طرح ۳۰ شب، ۳۰ مسجد هزار نفر غربالگری شده‌اند.
 
وی ادامه داد: بیش از سه هزار نفر مراقب سلامت در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون درخانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در خراسان رضوی مشارکت دارند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اجرای برنامه ۳۰ شب، ۳۰ مسجد در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، برنامه‌ای ابتکاری و نوین است که برای اولین بار در خراسان رضوی، در کاشمر اجرا شد.
 
قلیان افزود: کاشمر در زمینه اجرای برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون در خراسان رضوی به لحاظ شناسایی تعداد بیماران مبتلا به فشار خون که از بیماری خود اطلاع نداشتند در زمره شهر‌های برتر است.
 
وی ادامه داد: با اجرای برنامه ۳۰ شب، ۳۰ مسجد در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون یک کار اجتماعی و نوین را در سطح استان اجرا کرد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نقش رسانه‌ها در تغییر شیوه زندگی مردم، تصریح کرد: کمک اصحاب رسانه به فعالان حوزه سلامت در تغییر سبک زندگی جامعه اهمیت به سزایی دارد.

شبکه بهداشت و درمان کاشمر پیشتاز در زمینه اجتماعی کردن موضوع سلامت

مسلم ساقی فرماندار کاشمر نیز با ابراز خرسندی از اجرای برنامه ابتکاری ۳۰ شب، ۳۰ مسجد در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: خوشبختانه شبکه بهداشت و درمان کاشمر در زمینه اجتماعی کردن موضوع سلامت پیشتاز است.

وی ادامه داد: با افزایش ابتلاء به فشارخون بالا در جامعه، اجرای طرح ملی سنجش فشار خون اقدامی مؤثر در جهت شناسایی مبتلایان به فشار خون بالا در جامعه است.

 فرماندار کاشمر: پس از شناسایی افراد با فشار خون بالا باید با اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه سلامت جسمی این افراد کنترل شود.

 

انتهای پیام//ف.س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.