سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۲ واحد آموزشی خیری در نقطه صفر مرزی سراوان

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۲ مدرسه یک کلاسه خیری در منطقه مک سوخته شهر جالق سراوان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی اربابی معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر یک از این واحد‌های آموزشی دارای ۲۵ متر مربع زیربناست که در مجموع برای راه اندازی آن‌ها بیش از ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این ۲ فضای آموزشی حدود ۴۰ دانش آموز نقطه صفری مرزی سراوان از نعمت فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

سراوان با وسعتی حدود ۱۳ هزار و ۹۰۵ کیلومترمربع و ۱۷۵ هزار و ۷۲۸ نفر جمعیت و داشتن سابقه‌ای تاریخی و تمدن کهن، شرقی‌ترین شهرستان سیستان و بلوچستان است که در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

ساخت فضای آموزشی در سراوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.