سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی تولیدبیش از ۳۰۰ تن قارچ خوراکی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت:پیش بینی می‌شود امسال ۳۵۰ تن قارچ خوراکی در این شهرستان تولید شود.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: قارچ خوراکی امسال در سطح ۲۶ هزار متر مربع در واحد‌های صنعتی و به صورت مشاغل خانگی در این شهرستان کشت شد.

وی افزود:۳ واحد صنعتی و ۲۰ نفر به صورت مشاغل خانگی در پرورش این محصول در شهرستان آمل فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اضافه نشدن سطح کشت این محصول در مقایسه با پارسال گفت: تولید امسال در مقایسه با پارسال تغییر زیادی نخواهد داشت.

وی افزود: آموزش جوانان و علاقه‌مندان ضمن ارتقاء سطح تولید و تامین نیاز جامعه به قارچ خوراکی می‌تواند موجب تولید پایدار و اشتغالزایی شود.

اسلامی گفت: قارچ خوراکی با ارزش غذایی بالا و دارا بودن گروهی از ویتامین‌ها بویژه ویتامین D و C، اسید‌های آمینه ضروری و املاح معدنی است و استفاده از قارچ در سبد غذایی بدلیل عدم داشتن چربی و میزان فیبر بالا در سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش ویژه‌ای دارد که به اشکال تازه خوری در سالادها، کبابی، آب پز، فست فود‌ها و به صورت ترشی مورد استفاده قرار میگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، قارچ ، چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد. 

اسلامی با اشاره به اینکه همه قارچ‌ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ‌های غیرخوراکی و سمی می‌توانند کشنده باشند، گفت: به مصرف کنندگان توصیه می‌شود قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی‌های بهداشتی تهیه کنند.
انتهای پیام/س
 


پرورش قارچ در سطح ۲۶ هزار متر مربع در شهرستان آمل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.