سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

نظارت و قضاوت از اهداف کلان دستگاه قضا است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اهداف کلان دستگاه قضایی حول دو محور نظارت و قضاوت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم تکریم و معارفه دادستان یزد با بیان اینکه نظارت و قضاوت از اهداف اصلی دستگاه قضا است گفت: علی اکبر شمس به عنوان قائم مقام دادگستری کل استان یزد معرفی می‌شوند.

دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اهداف کلان دستگاه قضا گفت: اهداف کلان دستگاه قضایی حول دو محور نظارت و قضاوت است که هرکدام سازمان مخصوص خود را دارد که بخشی از وظیفه نظارت و قضاوت بر عهده دادستان‌ها بوده که با وظایف متعدد اداری و قضایی این نقش را ایفا می‌کنند.

دهشیری افزود: از فرآیند دادرسی پنج گانه دستگاه قضایی چهار فرآیند مستقیم زیر نظر دادستان اجرا می‌شود که اعم از کشف جرم، تعقیب متهم، تحقیقات مقدماتی و اجرای احکام کیفری است.

وی ادامه داد: اجرای عدالت و قوانین تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست بلکه وظیفه تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی است و مرجع تضمین عدالت برعهده دستگاه قضایی نهادینه شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: عدالت یکی از وظایف اصلی دستگاه قضایی است چراکه سمت‌های دستگاه قضایی با کلمه داد که همان عدالت است شروع شده که نشان از عجین شدن دستگاه قضا به عدالت است.

این مقام قضایی با تقدیر و تشکراز زحمات شمس اضافه کرد: شمس که ۲۷ ماه سکان داری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و نظارت بر دادسرا‌های استان را برعهده داشته در مدت فعالیت خود منشا تحول برای دادسرای عمومی و انقلاب استان بودند.

دهشیری افزود: باتوجه به نیاز به شمس در حوزه‌ی ستاد دادگستری کل استان از ایشان در خواست کردیم که در حوزه ستاد به عنوان قائم مقام دادگستری کل استان فعالیت کنند.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.