رئیس دادگستری شهرستان خاتم گفت: از سال ٩٧ تاکنون ورودی پرونده‌ ها به دادگستری شهرستان خاتم ٢٣ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مهدی مدرس زاده، رئیس دادگستری شهرستان خاتم به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دکتر بهشتی و ٧٢ تن از شهدای دیگر در هفتم تیرماه و هفته قوه قضائیه گفت: از منویات مقام معظم رهبری تحقق عدالت اجتماعی جاری وساری بودن آن در جامعه است.

مدرس زاده با اشاره به اینکه در دادگستری شهرستان خاتم با همکاری مجموعه همکاران قضایی سعی در تکریم ارباب رجوع داریم تا هیچ کس گله‌ مند نباشد افزود: رفتار همکاران دادگستری در شهرستان برخوردی خوب، متین و کارگشاست که رضایتمندی ارباب رجوع گواه این امر می‌باشد.

وی گفت: از تاریخ ٩٧/۴/١ تا ٩٨/۴/١ ورودی پرونده‌ها به دادگستری شهرستان ٢٣ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: شهرستان خاتم کاهش ٣٢ درصدی پرونده‌های شورای حل اختلاف منتهی بر صدور گزارش اصلاحیه داشته که خوشبختانه شهرستان خاتم در این زمینه رتبه اول استان را داراست.

رئیس دادگستری شهرستان به بحث طلاق اشاره کرد واظهار داشت: از سال ٩٧ تا کنون کاهش ٢٠ درصدی پروندی‌های طلاق در شهرستان را به صورت توافق یا به درخواست زوج و زوجه شاهد هستیم و از والدین می‌خواهیم در مقوله ازدواج فرزندانشان عجله نکنند چراکه تبعات سنگینی دارد.

مدرس زاده بااشاره به الکترونیکی شدن ابلاغیه هابیان کرد:وقت رسیدگی در شعب کیفری وحقوقی ١۴ روز است که آمار ابلاغیه انجام شده در سطح شهرستان ٨۶درصد که به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است.

مدرس زاده در پایان به یکی از وظیفه پیش بینی شده قوه قضائیه بحث پیشگیری از وقوع جرم است این وظیفه تنها برعهده دستگاه قضایی نیست بلکه باید نهاد‌های دولتی همکاری کنند تا از وقوع جرم پیشگیری کند.

انتهای پیام/ص

ورودی پرونده‌ ها به دادگستری شهرستان خاتم ٢٣ درصد کاهش داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار