سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید:

تسهیلات اشتغال روستایی امسال به ۲۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد

اصغر نورالله زاده گفت: امسال بین ۱۶ تا ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای روستایی و عشایری پرداخت می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید در حاشیه افتتاح ۲ طرح فرآوری محصولات باغی شاهرود در باره تنوع تسهیلات اشتغال روستایی گفت: وام‌های اشتغال روستایی از ۱۰۰ میلیون تا ۴۰ میلیارد ریال است که برای ضمانت آن نیز می‌توانند از محل اجرای طرح تا زمین‌ها و محل‌های روستایی، اموال منقول و حتی وسایل کشاورزی مانند کمباین و تراکتور هم استفاده کنند.

اصغر نورالله زاده گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، امسال بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه کسب و کارهای عشایری و روستایی پرداخت می‌شود.

وی افزود: با استفاده از تسهیلات این صندوق طرح‌های بسیار خوبی در حوزه فرآوری و بسته بندی محصولات صنایع غذایی به بهره برداری رسیده که تکمیل کننده زنجیره بخش کشاورزی بوده و ارزش افزوده بسیار خوبی برای روستاییان و کشاورزان به دنبال داشته است.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید با بیان اینکه پرداخت تسهیلات تا پایان سال بدون هیچ وقفه‌ای در استان سمنان انجام خواهد شد، افزود: در نشست‌هایی که برگزار شد، مقرر شد تا حد امکان اعتبارات استانی افزایش یافته و تسهیلات مورد نیاز طرح‌های مصوب پرداخت گردد.

اصغر نورالله زاده با اشاره به ۲ طرح افتتاح شده در شاهرود گفت: این واحدها حلقه‌های مفقوده در زنجیره بخش کشاورزی بودند که راه اندازی آنها موجب افزایش ارزش افزوده شد.

افتتاح طرح فرآوری و بسته بندی سنجد یکی از برنامه‌های مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید بود.حجم تولید این طرح ۳۵۰ تن در سال است و مبلغ تسهیلات دریافتی از صندوق با نرخ سود ۶ درصد یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال و سهم آورده متقاضی هم ۶۴۰ میلیون ریال بوده و برای ۷ تن ایجاد شغل گردید.

افتتاح نخستین خط تولید، بسته بندی و فرآوری میوه دیگر برنامه امروز بود، حجم تولید سالانه این واحد ۱۰۰ تن انواع محصولات باغی است، برای راه اندازی این واحد ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از صندوق کار آفرینی امید دریافت شده و آورده متقاضی نیز یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال بوده و برای ۱۲ تن اشتغالزایی شد.

سطح زمین‌های زراعی شاهرود ۱۸ هزار هکتار است که ۲۴ درصد از زمین‌های کشاورزی استان سمنان را شامل می‌شود.

سطح باغ‌های شهرستان شاهرود ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۳۲ درصد باغ‌های این استان را تشکیل می‌دهد.
این شهرستان با داشتن ۴۰۰ هزار رأس دام سبک ۲۴ درصد از دام سبک استان سمنان و با داشتن ۳۱ هزار رأس دام سنگین ۳۰ درصد دام سنگین استان را دارد.
میزان تولید محصولات زراعی شاهرود سالانه ۲۳۰ هزار تن و محصولات باغی ۱۵۵ هزار تن است که ۵۰ درصد از تولید باغی استان سمنان است.

انتهای پیام/ع

وام‌های اشتغال روستایی از ۱۰۰ میلیون تا ۴۰ میلیارد ریال است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.