سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۵۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران لرستانی پرداخت شد

سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه ۱۲ گفت: خرید تضمیمی گندم از ابتدای خرداد در استان آغاز و تاکنون ۶۵۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان بابت تحویل گندم پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  حجت الله بیرانوند، سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه ۱۲  لرستان گفت: خرید تضمیمی گندم از ابتدای خرداد در استان آغاز و تاکنون ۶۵۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان بابت تحویل گندم پرداخت شده است.

بیرانوند در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون بیش از ۷۰ هزار تن گندم به ارزش یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال از کشاورزان لرستان خریداری شده است.

وی با اشاره به پرداخت مستمر مطالبات کشاورزان تصریح کرد: خرید گندم در مناطق معتدل استان نیز آغاز شده و بر اساس پیش بینی صورت گرفته انتظار می‌رود امسال ۴۰۰ هزار تن از این محصول خریداری شود.

 سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه ۱۲  لرستان همچنین خرید تضمینی کلزا را تاکنون ۳۸۰ تن برشمرد و گفت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال و گندم دوروم نیز ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال اعلام شده در حالیکه این قیمت‌ها سال گذشته به ترتیب ۱۳ هزار و و ۱۳ هزار و ۷۰۰ ریال بود.

بیرانوند همچنین قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال عنوان کرد و ادامه داد: امسال برای خرید هر کیلوگرم از این دانه روغنی ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: پارسال سه هزار و ۳۰۷ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده که پیش بینی شده این میزان امسال به چهار هزار تن افزایش یابد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ لرستان بیان کرد: ۵۵ مرکز برای دریافت محصول کشاورزان آماده شده و این شرکت با بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی خود و همچنین مباشرین و تأسیسات ذخیره سازی مقدمات لازم برای جلب رضایت کشاورزان را فراهم کرده است.

بیرانوند تصریح کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا پایان مهرماه ادامه دارد و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مراکز پیش بینی شده محصول خود را تحویل دهند.

وی بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی خرید گندم توسط مراکز خرید دولتی و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: مدیران کارخانجات و سیلوهای بخش خصوصی ضمن رعایت دقیق مفاد کمی و کیفی قراردادهای ذخیره‌سازی از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری نمایند.

سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه ۱۲  لرستان اظهار داشت: به منظور خرید با کیفیت، بهینه‌سازی ذخیره‌سازی گندم و تسهیل انبارگردانی، کمیته‌های تخصصی خرید و ذخیره‌سازی برای تصمیم‌سازی در این بخش تشکیل شده است.

انتهای پیام/ر

پرداخت ۶۵۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران لرستانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.