سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموزی استان مرکزی در اراک

اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموزی استان مرکزی در مصلای اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اجلاسیه ۹۵۰ شهید دانش‌آموز و ۱۸۰ شهید فرهنگی استان مرکزی در راستای برگزاری کنگره نقش حضرت امام خمینی (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با حضور مسئولین و خانواده‌های شهدا و ایثارگران و دانش آموزان در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار و از تمبر یادبود این اجلاسیه رونمایی شد

اجلاسیه کنگره شهدای فرهنگی ودانش آموزاستان مرکزی یکی از ۱۲ اجلاسیه کنگره نقش حضرت امام خمینی (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است که با هدف نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و ارائه الگوی مناسب فرهنگی به نسل جوان و بویژه دانش اموزان برگزار می‌شود.

شهدای ایران به خواسته امام در برابر دشمنان قسم خورده ایستادند

سردار کوثری جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله تهران بزرگ در این اجلاسه گفت: شهدای ایران به خواسته امام راحل لبیک گفتند و با تمام قوا در برابر دشمنان قسم خورده ایستادند و این لبیک گویی در جهت تشکیل حکومت اسلامی بود که جهان برای ظهور امام زمان آماده شود.

سردار کوثری افزود: امروز که این یادواره که جزئی از کنگره شهدای استان مرکزی است برگزار شد چهارده قرن از ظهور اسلام گذشته و الگوی آن که تعلیم و تعلم است توسط حضرت علی بیان شده است.

ماهیت آموزش و پرورش باید اسلامی و ولایی باشد

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان در این اجلاسیه گفت:ماهیت آموزش و پرورش باید اسلامی و ولایی باشد و باید همیشه قدردان خانواده‌های شهدا از جمله خانواده‌های شهدای دانش‌آموز و فرهنگی نیز باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: فرهنگ جهاد و شهادت باید تا جایی ادامه داشته باشد که این حکومت اسلامی به دست امام زمان و صاحب بر حقش برسد.

اوج خود باوری و آرمان‌های انقلاب اسلامی درشهدای دانش آموز است

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم گفت: اوج خود باوری و آرمان‌های انقلاب اسلامی در دانش آموزانی است که با ایثار از جان خود گذشتند ودر کنار ایثارگری‌های دانش آموزان شهید باید یادی از معلم این شهید که نقش تربیتی موثری در جامعه داشته و دارند شود.

آقازاده تصریح کرد: معلمان شهید همیشه چراغ راه برای دانش آموزان هستند معلمین امروز نیز باید سرمشق شان عملکرد معلمان شهید دفاع مقدس باشد.

ارائه الگو‌های عینی رسالت بزرگ آموزش و پرورش

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش هم در این اجلاسیه گفت: آموزش و پرورش رسالت بزرگی را پیش رو دارد ارائه الگو‌های عینی از کسانی که نمونه‌های واقعی عمل هستند را اجتناب ناپذیر می‌دانیم و این برای آموزش و پرورش یک فرصت است.

فولادوند افزود: به فرزندان جامعه باید گفته شود که دانش‌آموزان و معلمان شهید دیروز در کسوت معلمی تعهد را پیشه خود کردند و مسئولیت‌پذیر بودند و ایثارگری کردند و فرهنگی به تأسی از فرهنگ عاشورایی برای مان به ودیعه گذاشته اند.

وی تصریح کرد: امروز گرد هم آمده ایم تا در راه بسترسازی برای توسعه فرهنگ شهید و شهادت به نفع دانش آموزان و جامعه گام برداریم و باید از این فرهنگ غنی در فرهنگ دانش آموزان بهره کافی برده شود.

اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموزی استان مرکزی یکی از ۱۲ اجلاسیه کنگره نقش حضرت امام خمینی و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.