سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۳ پایگاه طرح تابستانه هلال احمر در سیستان و بلوچستان فعال است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات جاده ای، ساحلی و کوهستان این جمعیت در استان به طور شبانه روزی در قالب طرح تابستانه در حال ارائه خدمات به مسافران هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح تابستانه امداد و نجات از اول تیرماه تا شهریور در سیستان و بلوچستان در حال اجراست که در این راستا ۱۶۸ امدادگر و نجاتگر به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این طرح با برخورداری از ۸۱ دستگاه خودرو در قالب (آمبولانس، خودروی نجات، وانت و سواری) به همراه یک فروند چرخ بال آماده خدمات رسانی در حوادث احتمالی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه، رهاسازی و نجات مصدومان در تصادفات احتمالی و اسکان مسافران در راه مانده در نقاط مختلف استان از جمله مهمترین وظایف جمعیت هلال احمر است.

وی تاکید کرد: ۲۴ محل در سیستان و بلوچستان برای اسکان اضطراری مسافران آماده و کاملاً تجهیز شده و همچنین اتاق کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان (EOC) به طور شبانه روزی آماده خدمات رسانی در حوادث ترافیکی و طبیعی است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و ۲۰ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان و دو طرفه بودن جاده‌های این استان احتمال وقوع حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری بیشتر از سایر استان‌های کشور است به همین سبب از رانندگان خودرو‌های شخصی و ناوگان عمومی درخواست شده است با احتیاط در این جاده‌ها تردد کنند و در صورت خستگی حتماً در نخستین مکان و اقامتگاه بین راهی ساعتی به استراحت بپردازند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح تابستانه امداد و نجات در سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.