سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تریاک و مشتقات آن پرمصرف‌ترین ماده مخدر در استان کرمانشاه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : کماکان تریاک و مشتقات آن پرمصرف‌ترین ماده مخدر در استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،علی شمشیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در همایش پیشگیری از اعتیاد که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در کانون فرهنگی تربیتی تقوا برگزار شد، با بیان اینکه استان کرمانشاه در سنوات گذشته جزو استان‌های پرخطر کشور در حوزه مواد مخدر بود، گفت : با تلاش‌های صورت گرفته امروز استان کرمانشاه به متوسط کشوری رسیده است.

وی با بیان اینکه کار کردن در حوزه درمان اعتیاد ۱۰ برابر حوزه پیشگیری هزینه دارد، گفت : باید کار پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر را از مدارس و مهدکودک‌ها شروع کنیم.

شمشیری با تأکید بر ضرورت اجتماعی شدن موضوع مقابله با مواد مخدر تصریح کرد: تا زمانی که یک نفر متقاضی مواد مخدر داشته باشیم، عرضه کنندگان هم وجود دارند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به در دست راه اندازی بودن اردوگاهی برای حل مشکل اشتغال معتادین بهبود یافته در شهرستان کنگاور افزود: این اردوگاه ۱۹ هکتاری در محلی که مخصوص اسکان آوارگان حلبچه عراق بوده در دست راه اندازی است.

شمشیری با بیان اینکه کماکان تریاک و مشتقات آن پرمصرف‌ترین ماده مخدر در استان کرمانشاه است، گفت: مواد مخدر سنتی و مشتقات آن‌ها بیشترین مصرف را در استان دارند و بعد از این‌ها ماده مخدر "گل" بیشترین مصرف را در سطح استان پیدا کرده است.

سید مجتبی موسوی معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با ابراز خرسندی از حضور پر رنگ سمن‌ها در حوزه مقابله با اعتیاد در کنار آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌های متولی امر مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در مجموعه آموزش و پرورش همیشه گله‌مند بودیم و گاه نیز احساس تنهایی می‌کردیم که حضور سمن‌ها و فعالیت داوطلبانه آن‌ها در این عرصه به نقطه قوتی برای آموزش و پرورش در حوزه مبارزه با مواد مخدر تبدیل شده است.

موسوی تاکید کرد: دانش آموزان امروز آینده سازان فردای جامعه هستند که این مهم ضرورت تلاش برای ایجاد مصونیت در آن‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را نشان می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/د

پرمصرف‌ترین ماده مخدر در استان

 

برچسب ها: اعتیاد ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.