سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز:

اگر شهروندان الگوی مصرف آب را رعایت نکنند، احتمال نوبت بندی وجود دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: هنوز برنامه‌ای برای نوبت بندی آب در شیراز نداریم، اما اگر شهروندان الگوی مصرف را رعایت نکنند، احتمال نوبت بندی وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، الله‌بخش نظرپور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار کرد: وارد شدن کولرهای آبی به مدار، مصرف آب را به شدت افزایش می‌دهد و اگر شهروندان توصیه‌های ارائه شده در مورد مصرف بهینه آب را رعایت نکنند، امکان افت فشار یا حتی نوبت بندی آب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه احتمال نوبت بندی آب در غرب و جنوب شیراز بیشتر است، ادامه داد: به شهروندان خصوصا ساکنان واحدها و مجموعه‌های آپارتمانی توصیه می‌شود که نسبت به ذخیره‌سازی آب در مخازن را مد نظر قرار دهند.

نظرپور با بیان اینکه حجم مصرف آب در زمان استفاده از کولر‌های آبی به شدت افزایش می‌یابد، اضافه کرد: در فصل گرما به دلیل وجود کولر‌های آبی، شاهد افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم شیراز برای سیستم سرمایشی از کولر استفاده می‌کنند، گفت: طبیعی است که در اوج گرما برخی از مناطق دچار افتی فشار و یا قطعی آب شوند.

مديرعامل آبفاي شيراز تصریح کرد: توصیه ما این است که مردم ابتدا در مخازن به اندازه کافی آب ذخیره کنند، کولرها را در سایه قرار دهند و اگر دچار نشتی است آن را سرویس دهی کنند .

مدیرعامل آبفای شیراز بیان کرد: اگر مردم مانند سال‌های قبل در مصرف بهینه آب رعایت کنند، تابستان امسال بدون بحران و تنش کم‌آبی به پایان خواهد رسید .

نظرپور همچنین قطعی آب در برخی مناطق شیراز در هفته گذشته را رد نکرد و گفت: در برخی مناطق با وارد شدن حجم زیادی از کولرها به مدار با قطعی و فشار آب مواجه شده بودیم و طبیعی است در کلانشهری با جمعیت ۲ میلیون نفری، با افت فشار آب در فصل گرما روبه‌رو شویم .

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز در پاسخ به علت رها شدن آب طی چندماه گذشته در خیابان زند شیراز، افزود: یک چاه جدید در محدوده میدان امام حسین(ع) حفر شده است و برای رسیدن آب چاه به سطح استاندارد مصرف، نیاز به رهاسازی آب هستیم.

وی ادامه داد: رهاسازی آب با هدف شست و شو، کاهش کلر آب و رسیدن آب به کیفیت مناسب، انجام می‌شود.

انتهای پیام/چ

مصرف بهینه آب در فارس

برچسب ها: آب و هوا ، کمی آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.