سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت‌های فناوری چینی پیشگام در تولید سریع‌ترین شارژر‌های جهان/ ویو در صدر سازندگان چینی

شرکت ویوو قصد دارد با تولید سریع‌ترین شارژر دنیا، شارژ کامل باتری تلفن همراه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ویوو تصمیم دارد با تولید سریع‌ترین شارژر گوشی و افزودن ویژگی شارژ بسیار سریع به تلفن‌های همراه تولید خود در آینده‌ای نزدیک، زمان لازم برای شارژ و بازیابی انرژی از دست رفته تلفن همراه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. طبق ادعا مهندسان این شرکت، شارژر ویو باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر را در کمتر از ۱۳ دقیقه شارژ می‌کند.


بیشتر بخوانید: گوشی Z1 Pro اولین محصول مجهز پردازنده Snapdragon 712 ویوو در هند +تصاویر


با توجه به توسعه و پیشرفت روز افزون و حتی ساعت به ساعت فناوری‌های مربوط به تلفن‌های همراه هوشمند در جهان، شرکت‌های فعال در این حوزه با انتخاب روش‌های گوناگون به دنبال کسب قدرت برتر در بازار گسترده گوشی‌های هوشمند در کشورهای مختلف هستند. رقابت در این حوزه تنها به فناوری و ویژگی‌های مختلف به گوشی خلاصه نمی‌شود و شرکت‌های نام آشنا و حتی کمتر شناخته شده در جهان با طراحی و تولید وسایل جانبی گوشی‌های هوشمند مانند شارژر توجه میلون‌ها کاربر را به سمت خود جذب می‌کنند.

در میان شرکت‌های کم سابقه و کمتر شناخته شده تولید کننده تلفن همراه در جهان نسبت به غول‌هایی مانند سامسونگ و اپل، شرکت ویوو پس از انتشار ویدئویی تبلیغاتی از شارژر ۱۲۰ واتی سوپرفلش‌شارژ  مورد توجه بسیاری از رسانه‌های فعال در حوزه فناوری قرار گرفته است. ویوو شارژر جدید خود را سریع‌ترین شارژر دنیا نامیده است و برنامه این شرکت برای تولید و عرضه آن در هفته‌های آتی خبر داد.

گفتنی است در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی شرکت شیائومی شارژر ۱۰۰ وات خود را معرفی کرد. این شارژر باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر را در ۱۷ دقیقه شارژ می‌کند. به نظر می‌رسد رقابت برای تولید سریع‌ترین شارژر تلفن همراه در چین داغ‌تر از هر نقطه جهان است. هم اکنون به جز شیائومی و ویوو شرکت‌های وان‌پلاس و هوآوی نیز به دنبال تولید شارژری سریع و پرقدرت هستند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های استفاده از شارژری بسیار سریع، کنترل افزایش دمای چشمگیر باتری گوشی در هنگام شارژ است. هرچند هنوز چنین شارژرهایی به صورت گسترده تولید و عرضه نشده است و شرکت‌های مختلف برای مقابله با انفجار گوشی در هنگام شارژ راه‌هایی مانند اضافه کردن سلول‌های ذخیره ساز به باتری دستگاه را انتخاب کرده‌اند تا با توزیع نیرو در تعداد بیشتری سلول دمای نقطه‌های کوچک ناگهان به شدت افزایش نیابد.

انتهای پیام/

تولید سریع‌ترین شارژر تلفن همراه از سوی شرکت ویوو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.