سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری بیش از ۵۰ درصد جمعیت فشار خون شهرستان مهاباد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تاکنون در برنامه بسیج ملی فشار خون ۵۰ درصد گروه‌های هدف در این شهرستان غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تاکنون در برنامه بسیج ملی فشار خون ۵۰ درصد گروه‌های هدف غربالگری شده که بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف روستایی و حدود ۳۰ درصد جمعیت هدف شهری تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی افزود: شهرستان مهاباد به عنوان بلوک درمانی جنوب استان ظرفیت‌های بالایی برای جذب توریست و توریسم درمانی دارد و استفاده از این توان بالقوه می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای شهروندان تولید شغل نماید.

دکتر بهزاد اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیازمند پشتیبانی و حمایت‌های فرمانداری در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری و آموزش و ارتقا سلامت شهروندان است.

وی بیان داشت: در سال ۹۷ هزینه کرد از محل اعتبارات هتلینگ برای نوسازی دیگ‌های بخار فرسوده با قدمت بیش از ۴۰ سال و آسانسور‌های بیمارستان با قدمت بیش از ۳۵ سال از طرف دانشگاه علوم پزشکی به شبکه بهداشت و درمان مهاباد تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول کاری شبکه بهداشت و درمان مهاباد استاندارد سازی محوطه حیاط بیمارستان می‌باشد و سپس واگذاری پارکینگ بیمارستان به بخش خصوصی با توجه به اخذ مجوز از دانشگاه است.

وی گفت: نیرو‌های شاغل در شبکه بهداشت و درمان افراد توانمندی هستند که جهت بهره وری بیشتر نیرو‌ها باید همسو شوند و مشکلات حوزه سلامت باید اولویت بندی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد اظهار داشت: در راستای طرح تحول سلامت در حوزه درمان و بهداشت کار‌های بزرگی از جمله احداث بخش اورژانس، کلینیک ویژه تخصصی، بلوک زایمان، مرکز غربالگری بیماران سرطانی، استاندارد سازی بخش سی تی اسکن، احداث خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت، افزایش تعداد متخصصین بیمارستان و الکترونیکی نمودن پرونده‌های سلامت شهروندان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم، رعایت حقوق شهروندی و تکریم مراجعین توسط کارکنان ادارات الزامی می‌باشد بنابراین سیستم اداری باید تلاش کند تا با بهره مندی از امکانات و سرمایه‌های موجود و توانمندسازی و توان افزایی خود چرخه مناسب خدمات را ارائه دهد.

انتهای پیام / س خ 

۵۰ درصد گروه های هدف فشار خون در شهرستان مهاباد غرلبالگری شدند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.