سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

هیچ مشکلی در تامین ملزومات حوزه صنعت ساختمان وجود ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام امکانات ساخت ساختمان‌ های زیر ۱۲ طبقه در داخل کشور تولید می شود و در این حوزه هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای مسکن خراسان رضوی در مشهد گفت:هیچ مشکلی در تامین ملزومات حوزه صنعت ساختمان وجود ندارد در صنعت ساختمان هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم و تمام امکانات مورد نیاز ساخت ساختمان‌های زیر ۱۲ طبقه در داخل کشور تولید می‌شود.
 
وی ادامه داد: چند مولفه اصلی در تعیین قیمت مسکن نقش دارد که مهمترین آن بحث زمین است که در شهر‌های بزرگ تا ۶۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را به خود اختصاص داده لذا دولت تلاش می‌کند با واگذاری زمین دولتی به قیمت کارشناسی بخش زیادی از هزینه‌ها را کاهش دهد.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت : اخت و تکمیل یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور شروع شده و در این مسیر حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر و ۴۰۰ هزار واحد مسکن در قالب "طرح اقدام ملی" و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی واگذار می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین موضوع را مشارکت بین دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: زمین را دولت و سرمایه را بخش خصوصی فراهم می‌کنند و قرارداد طبق سهم مشارکت بین طرفین منعقد می‌شود و در این مسیر از همه ظرفیت‌های قانونی برای تسهیل کار استفاده می‌کنیم.

حسینی افزود: هرجا زمین‌های دولتی بدون مشکل در اختیار دستگاه‌ها است می‌توانند با اولویت پرسنل همان دستگاه اقدام به ساخت و عرضه مسکن کنند که البته باید یک درصد از این واحد‌ها نیز به مردم عادی و با توان کمتر در خرید مسکن و به صورت طرح استیجاری واگذار شود تا طبقات مختلف جامعه با زندگی در کنار همه جامعه، شهری سالم را شکل دهند.
 
وی تصریح کرد: البته اجرای " طرح اقدام ملی مسکن" در کلانشهر‌هایی مثل مشهد باید هم راستا و تابع سقف جمعیت پذیری باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:دولت از ساخت و تولید مسکن روستایی نیز حمایت می‌کند، زیرا اقتصاد در حوزه کشاورزی طی سال‌های اخیر رونق گرفته و در برخی موارد منجر به مهاجرت معکوس شده لذا کمک به نوسازی و بهسازی مسکن در روستا‌ها نیز می‌تواند در ادامه این اتفاق خوب موثر باشد.
 
حسینی افزود: در طرح اقدام ملی به منظور تولید و عرضه مسکن، بخش خصوصی مورد توجه قرار خواهد گرفت و اختیارات به استانداران تفویض می‌شود تا با سازندگان خوشنام همکاری کنند. 

وی ادامه داد: تکمیل واحد‌های نیمه تمام مسکن مهر به جز مواردی که دارای مسائل حقوقی و قضایی هستند در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن از هر تصمیمی و ایده‌ای در راستای قانون که در نهایت منجر به خانه دار شدن مردم شود و به نهضت تولید مسکن کمک کند حمایت می‌کنیم.

حسینی افزود: امسال جشنواره برترین‌های کشور در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن برگزار می‌شود و هر طرحی در زمینه تولید و عرضه مسکن که شایستگی داشته باشد در این جشنواره مورد تشویق قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات بانکی را نیز از راهکار‌های به حرکت درآوردن چرخ صنعت ساختمان  است و باید همه دستگاه‌های مرتبط کمک کنند تا با صدور دفترچه اقساط واحد‌های تحویل شده مسکن مهر، بانک مسکن منابع مورد نیاز برای حمایت از طرح‌های تولید مسکن را تامین کند.

بسته شدن پرونده مسکن مهر خراسان رضوی در سال ۹۸

 
محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست گزارشی از وضعیت پروژه‌های مسکن مهر این استان ارائه داد و گفت: در مجموع ۱۲۰ هزار و ۶۰۱ واحد مسکن مهر در استان ساخته شده که هم اکنون ۹۲.۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد : از این تعداد ۹۳ هزار و ۹۴۸ واحد واگذار و ۲۰ هزار و ۹۰۹ واحد تمکیل نشده که از این تعداد هفت هزار و ۵۴۴ واحد آن دارای متقاضی و ۱۳ هزار و ۳۶۵ واحد آن فاقد متقاضی است. با این حال طبق برنامه ریزی صورت گرفته پرونده مسکن مهر استان در سال ۹۸ بسته خواهد شد.

در این نشست مصوب شد برای واحد‌های مسکن مهر تعاونی ساز و سه جانبه که تاکنون تکمیل نشده با اخذ تعهدنامه محضری جهت تکمیل پروژه در چارچوب سیاست‌های دولت، مهلت قانونی مقرر و در صورتی که در مهلت مقرر تکمیل نگردد زمین بازپس گرفته شود که در این راستا با همکاری دادگستری شعبه ویژه رسیدگی به پروژه‌های ناتمام مسکن مهر تشکیل شده و مباحث حقوقی آن پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام//ف.س
برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.