سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

ضرب الاجل ۱۰ روزه ایران، اروپایی ها را به تکاپو انداخت

کارشناس مسائل بین الملل گفت:ضرب الاجل ۱۰ روزه تهران، اروپایی ها را به تکاپو انداخته است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان چندی پیش در ارتباط با افزایش ۳.۶۷ درصدی غنی سازی اعلام کرد که در این راستا سناریو‌های مختلف را در نظر گرفته شده که  از ۳.۶۸ تا هر درصد دیگری که مورد نیاز ما باشد قابل افزایش خواهد بود.
کمالوندی همچنین در مصاحبه دیگری تاکید کرد که ایران  بین تعهدات و حقوق خود توازن ایجاد خواهد کرد و اگر اعضای باقی مانده در برجام  حقوق ما که رفع تحریم‌های مصرح در برجام است را به رسمیت بشناسند، ما نیز تعهدات خود را اجرا می‌کنیم در غیر این صورت برای ایجاد توازن تهران هم از تعهدات خود کم خواهد کرد.
در نهایت او خطاب به اروپایی ها بر روی ضرب الاجلی۱۰  روزه  برای طرف های برجامی تاکید کرد.


محمد ساجدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در این مدتی که از فرصت ایران به اروپا می‌گذرد، آن‌ها هیچ عکس العملی از خود نشان نداده اند، همچنین به نظر من در این فرصت باقی مانده هم اروپایی‌ها واکنشی از نخواهند داشت.

وی افزود: با اینکه اروپایی‌ها از خود واکنشی نشان نمی‌دهند، ولی ایران نمی‌تواند آرام بنشیند، در حقیقت این ضرب الاجل ۱۰ روزه تهران به اروپا می‌تواند تا حدودی ثبات آرامش و اتحاد آن‌ها را سلب کرده و همین امر در گام‌های بعدی به ما  کمک خواهد کرد.

ساجدی با اشاره به رویکرد پکن در قبال ایران، تصریح کرد: روسیه و چین نمی‌خواهند پل‌های پشت سر خود را خراب کنند، در حقیقت این پکن و مسکو با تهران در موارد زیادی منافع مشترک دارند که از آن جمله می توان به بحث نفت و انرژی برای چین و همکاری های استراتژیک  روسیه با ایران اشاره کرد.

کارشناس بین الملل ادامه داد: این تصور که کشور‌هایی مانند چین و روسیه به دنبال منافع تهران هستند، غلط است، چراکه هر کشوری منافع خود را در اولویت قرار می‌دهد، بنابراین ما باید با اتکا به منافع خودمان سیاست های کشور را پیش ببریم .

وی ادامه افزود:  در حال حاضر ایران با چین و روسیه  تعاملات بسیاری دارد که اقدام درستی محسوب می شود  چراکه با این ارتباط می‌توانیم زمان ببیشتری برای خود ذخیره کرده  و از وقتمان به نحو احسن بهره برداری کنیم.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
حتما اصلا به شما فکر نمیکنه اروپا