کارشناس مسائل بین الملل گفت: مسئله ایران بزرگترین مشکل آمریکا است که پس از چهل سال نسبت به حل آن ناتوان مانده است.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ترامپ در تکاپو برای راضی کردن ایران به مذاکره است؛ حال این سوال پیش می‌آید که با توجه به آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠٢٠ این کشور، آیا این تکاپو به دلیل فشار‌های انتخاباتی است؟
محمد ساجدی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که ترامپ با چه هدف یا اهدافی برای مذاکره با ایران تلاش می‌کند، گفت: چند نکته در داخل جامعه آمریکا وجود دارد؛ نخستین موضوع قول‌های است که ترامپ در انتخابات پیشین ریاست جمهوری داده بود که یکی از آنها، حل موضوع ایران بود.
وی در ادامه با بیان اینکه تقریبا هیچ کدام از وعده‌های انتخاباتی ترامپ محقق نشده است، افزود: مذاکره با کره و مکزیک نیمه کاره رها شده است، طرح معامله قرن با مشکلات و موانع زیادی مواجه است و .... اگر بتواند ایران را تنها پای میز مذاکره بکشاند، می‌تواند اعلام کند که مشکل ایران را حل کرده است.
ساجدی در ادامه تصریح کرد: ایران با علم به اهداف ترامپ، هرگز پای میز مذاکره نمی‌رود؛ بنابراین برای ترامپ ایران فعلی، حکم ایرانی را دارد که برای کارتر (رئیس جمهور اسبق آمریکا) داشت. پس از انقلاب اسلامی، کارتر در سیاست‌هایی که در قبال ایران داشت شکست خورد و به همین دلیل برای دور دوم ریاست جمهوری انتخاب نشد.
این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه شانس ترامپ برای موفقیت در دور دوم ریاست جمهوری کم است، عنوان کرد: ترامپ تلاش می‌کند با ایران پای میز مذاکره بنشیند که به نظر من موفق نخواهد شد.
وی با بیان اینکه مشکلات فعلی آمریکا با کشور‌های دیگر به اندازه مشکلاتش با ایران اهمیت ندارد، توضیح داد: در حال حاضر موضوع دیوار مکزیک یک مسئله است، روابط با چین، روسیه، کره شمالی و... از جمله مشکلات آمریکا هستند، اما موضوع ایران برجسته‌تر است، زیرا به اندازه چهل سال است که واشنگتن ناتوان از حل این مشکل است. علاوه بر آن نخست وزیر رژیم صهیونسیتی هم اخیرا به دلیل طرح معامله قرن دچار شکست انتخاباتی شده است و دیوان عالی این رژیم اعلام کرده که شهریور ماه دور دوم انتخابات برگزار خواهد شد.
ساجدی در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی نتانیاهو شکست خورده و از طرفی دیگر شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات کم است؛ بنابراین هیچ برگ برنده‌ای در اختیار ندارد، به همین دلیل در حال تکاپو است بلکه بتواند نتیجه‌ای  کسب کند تا شانس پیروزی خورد را افزایش دهد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
منفورترین ادم روی زمین همین شخص است قطعا از الان در انتخابات 2020شکست خورده است وسرنوشت کارتر در انتظار اوست
آخرین اخبار