سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد توازن رشته ای در دهدشت

رئیس آموزش و پرورش دهدشت با بیان اینکه طی سال‌های گذشته گرایش به رشته تجربی به طور فزاینده افزایش یافت، گفت: تلاش داریم با هدایت تحصیلی توازن رشته‌ای برقرار شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،علی پورک‌پور رئیس آموزش و پرورش دهدشت گفت: ۲۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۴۰۷ واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی و یک هزار و ۲۲۶ کلاس درس تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش دهدشت با بیان اینکه یک هزار و ۸۴۱ همکار فرهنگی در سطوح مختلف آموزشی، اداری و ستادی برای تعلیم و تربیت دانش‌اموزان تلاش می‌کنند، افزود: یک هزار و ۲۱۷ فرهنگی نیز در کسوت بازنشستگی زیر مجموعه مدیریت آموزش و پرورش دهدشت هستند.

پورک‌پور افزود: امسال سال مهمی برای آموزش و پرورش بود چرا که خروجی نظام ۶-۳-۳ برای اولین بار در پایه چهارم در امتحانات نهایی محصول این سیستم بودند که امتحانات پایه دوازدهم بخاطر تاثیر ۳۵ درصدی در کنکور سراسری اهمیت داشت و به یاری خدا و تلاش جمعی همکاران با موفقیت با پایان رسید.

وی با تأکید بر اینکه امتحانات پایه دوازدهم به سبب اهمیت موضوع کاملا امنیتی و جدی گرفته شد، گفت: امسال سیستم کاغذ و انبار سوالات در امتحانات پایه دوازدهم حذف شده بود و رمز عبور ورود به سامانه دریافت سوالات ده دقیقه قبل از شروع امتحان و مستقیما از طریق وزارت آموزش و پرورش در اختیار رئیس حوزه امتحانی قرار می‌گرفت که کاری مهم و اساس بود. تلاش کردیم که امتحانات پایه دوازدهم در کمال صحت و سلامت برگزار شود و تلاش ما در جهت رفاه حال دانش آموزان و کم کردن دغدغه‌های آن‌ها بود که استقرار حوزه امتحانی در مناطق دشمن زیاری و سوق برای اولین بار موید این مطلب است.

پورک پور افزود: همواره ارتباطی خوبی با سایر ادارات و نهاد‌ها داشتیم و نقش رسانه‌ها در این همکاری نقشی سازنده بود و باید گفت حداقل یک بار و حداکثر سه بار از تمامی مدارس تحت پوشش بازدید در تمامی ابعاد داشتیم که حضور در مناطق سخت عبور از جمله این موارد بود.

رئیس آموزش و پرورش ادامه داد: امسال برای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان نخبه و مستعد پایه نهم کار خوبی صورت گرفت و در طرحی ابتکاری همه دانش آموزان نخبه و مستعد در هر جایی از شهرستان که توانایی و استعداد خاصی داشتند را بعد از گذر از چند فیلتر پالایش و تجمیع خواهیم کرد تا بتوانیم با استفاده از امکانات موجود آن‌ها را هدایت و مدیریت کنیم.

پورک‌پور کسب رتبه‌های مهم استانی و ملی در برنامه‌های جابربن حیان، جشنواره نوجوان خوارزمی، ایران مهارت و جشنواره بین‌المللی رشد را از جمله افتخارات آموزش و پرورش دهدشت برشمرد و گفت: چهار هزار ساعت طرح ایران مهارت در ۱۰ درصد مدارس دولتی و تمامی مدارس غیر دولتی از جمله این اتفاقات است.

این مسؤول با مهم و ارزشمند شمردن هدایت تحصیلی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته سمت و سوی انتخاب رشته دانش آموزان ما بیشتر به سمت رشته تجربی بوده و سایر رشته‌ها مثل ریاضی خالی از دانش آموز شده که آموزش و پرورش دهدشت بر اساس دستورالعمل ابلاغی تلاش کرده توازن رشته‌ای ایجاد شود.

پورک‌پور ادامه داد: از مجموع چهار هزار و ۵۸۲ داوطلب کنکور سراسری امسال ۲ هزار و ۵۱۵ نفر متقاضی شرکت در رشته علوم تجربی هستند.

انتهای پیام/پ

توازن در رشته ها ی درسی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.