مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد:

گرفتن شهریه از دانش آموزان تخلف محسوب می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:اولیا دانش آموزان به مدارس دولتی جز برای بیمه و کتب درسی فرزندانشان هزینه ای پرداخت نکنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ثبت‌نام هیچ گونه آزمون ورودی، شرط معدل و دریافت وجه به عنوان شهریه در مدارس دولتی وجود ندارد و اولیاء به جزء هزینه بیمه و کتاب‌های درسی هزینه پرداخت نکنند.

وی گفت: اولیاء دانش آموزان در صورت مشاهده تخلف موارد را به ستاد‌های نظارت بر ثبت نام در واحد‌های ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات ادارات و یا ستاد استانی نظارت با شماره تلفن ۳۳۲۲۲۰۳۸-۰۷۴ اطلاع دهند.

ثبت نام دانش آموزان در مدارس بر اساس موقعیت جغرافیایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نام نویسی از دانش آموزان در مدارس دولتی بر اساس محدوده بندی جغرافیایی محل سکونت انجام و ثبت نام از هر دانش‌آموز در نزدیکترین مدرسه به محل سکونتش با ارائه سند مالکیت منزل یا قبوض انشعابات و اجاره نامه انجام می‌شود.

زارع پور اضافه کرد: نام نویسی در مدارس که هم اکنون آغاز و تا ۳۱ مرداد ادامه دارد و ثبت‌نام از تجدید‌ها و بازمانده از ثبت‌نام با مجوز ستاد‌های ثبت‌نام انجام می‌شود.

شرایط نام نویسی در مدارس شاهد

وی ادامه داد: نام‌نویسی در مدارس خاص شاهد از یکم تیرماه و ورودی استعداد‌های درخشان نیز براساس آزمون خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه فعالیت فوق برنامه در مدارس هیأت امنایی باید با نظر اولیاء دانش آموزان و براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش انجام شود.

زارع پور بیان کرد: ثبت نام در مدارس از طریق سامانه سناد انجام می‌شود.

شرایط ثبت نام در مدارس غیر دولتی

وی در مورد مدارس غیردولتی تاکید کرد: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شیوه نامه وزارت و با بررسی شورای نظارت بر مدارس غیردولتی و تصویب نهایی اعلام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از سرویس‌های ایاب و ذهاب و با تهیه لباس متحدالشکل در مدارس غیر دولتی بر اساس تصمیم هر خانواده و نظارت شورای نظارت خواهد بود.

زارع پور افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در هفت پایگاه ثابت و سیار شهری، روستایی و عشایری استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان به آدرس www.shekayat.medu.ir است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.