مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۷۰۰ نوسواد و کم سواد از آموزش مهارت‌ها برای رونق تولید در ۱۶ مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه و بویراحمد استفاده کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  در بازدید از مرکز یادگیری محلی مهریان یاسوج به همراه فرماندار بویراحمد، معاون سوادآموزی، مدیر آموزش و پرورش بویراحمد و رئیس اداره سنجش سوادآموزی افزود: این افراد در مراکز یادگیری محلی بیش از ۳۰ نوع مهارت اجتماعی، حقوق شهروندی و مهارت زندگی و آموزش شغلی را همراه با آموزش سواد پایه فرا گرفتند.

وی گفت: تنها در مرکز یادگیری مهریان یاسوج ۲۰۰ سوادآموز حضور دارند که ۱۶۰ نفر سوادآموز ثابت و بقیه از علاقمندان حرفه آموزی هستند که با ارائه آموزش‌ها شرایط شغلی و رونق تولید برای آن‌ها ایجاد شده است.

وی گفت: در این مراکز با مشارکت فنی وحرفه ای، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز مشاوره، کتابخانه‌های عمومی، کلاس‌های مهارت آموزی و آموزشی برگزار می‌شود.

شاهرخ کناری، فرماندار بویراحمد نیز از ارائه تسهیلات به شرکت کنندگان در کلاس‌های مهارت آموزی مراکز یادگیری محلی خبرداد و گفت: به کسانی که در این مراکز موفق به کسب گواهی مهارت شوند در جهت رونق تولید در حرفه مربوطه به آنان تسهیلات ارائه می‌شود.

وی افزود: اقدام آموزش وپرورش در ایجاد مراکز یادگیری فرصتی را برای رونق اقتصادی وآموزش شغل برای متقاضیان ایجاد کرده است.

کناری گفت: تحولات آموزش مهارت‌ها همراه با سواد پایه از اقدامات ارزشمند حوزه سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد است.

سیدحمدالله خواهش نیک، معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در استان ۱۳ مرکز یادگیری محلی غیردولتی، ۲ مرکز دولتی و یک مرکز به صورت مشارکتی با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: آموزش‌های شغلی ماننده کاشت گیاهان داروییخیاطی-گلدوزی-صنایع دستی در این مراکز شرایط شغلی مطلوبی را برای نوسوادان وکم سوادان شرکت کننده در این مراکز فراهم کرده است.

خواهش نیک اضافه کرد: ایجاد این مراکز برای ۱۳ نفر در استان بصورت ثابت شغل ایجاد کرده است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوادآموزان دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم از آموزش‌های این مراکز استفاده می‌کنند.

علی حسن زاده، رئیس آموزش وپرورش بویراحمد نیز گفت: ۵ مرکز یادگیری محلی در شهرستان بویراحمد فعالیت می‌کنند.

 در پایان هدایایی به برخی سوادآموزان برتر این مرکز اهدا شد.


انتهای پیام/ط

به کارگیری نوسوادان و کم سوادان استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.