سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۳۰ درصدی محصول گندم مزارع دیم استان اردبیل

میزان برداشت محصول گندم از مزارع دیم استان اردبیل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان گرمی در خصوص وضعیت کشت غلات پاییزه در استان گفت: میزان محصول گندم دیم در استان بدلیل موقعیت‌های نامناسب بارندگی‌ها در طول ایام گل دهی و دانه بندی خوشه‌های طلایی گندم، نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به تنش‌های رطوبت حاصله از بارندگی‌های نامناسب در فصل برداشت افزود: متاسفانه این تنش‌ها در مناطق شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، اردبیل، مشگین شهر و در برخی از مناطق دیگر استان موجب کاهش تولید گندم دیم شده است.

شهریار گفت: با توجه به اینکه بیشترین فعالیت مردم در این خطه کشاورزی است سازمان جهاد کشاورزی هم در اسرع وقت لیست‌های خرید تضمینی گندم در شمال استان را که روبه پایان است به بانک‌های عامل کشاورزی در سطح استان جهت پرداخت بهای گندم کشاورزان تحویل خواهد داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه بهای مالی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی تامین اعتبار شده است افزود: کشاورزان از بابت پرداخت بهای گندم هیچ نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/ع

خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.