به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدانپناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : پایه و اساس برنامههای حوزه سوادآموزی بر مبنای الزامات حقوقی سند تحول بنیادین تعریف گردیده است.
وی گفت : عناوین اصلی برنامههای معاونت سوادآموزی در سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه بر مبنای اسناد بالادستی از جمله، قوانین و مقررات سازمانی، دستورات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) طی نامههای مورخ ۱۳۸۷/۱۱/۳۰ و ۱۳۸۹/۱۰/۵ به دولت، مجلس و آموزش و پرورش، سیاستهای سوادآموزی مصوب ۵۹۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی مصوب مجلس شورای اسلامی، انعقاد تفاهمنامه با سازمانها و موسسات، بند یک سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) احیا و در حال پیگیری است.
یزدانپناه ادامه داد: الزامات حقوقی فوقالذکر با پوشش انسداد ورودی بیسوادی سیاستهای سال سازمان، برنامه ریشهکنی بیسوادی، نقشپذیری شورای عالی پشتیبانی، اجرای برنامههای مکمل بر اساس نیاز سنجی انجام شده، اجرای طرحها و برنامههای سوادآموزی، آموزش عملی نماز برای سوادآموزان در کلاس درسی، تشویق سوادآموزان، بازدیدها، دستورالعمل شناسایی، پالایش جذب و آموزش مطلوب برنامههای سوادآموزی، شناسایی دستگاهها در خصوص همکاری و عقد تفاهمنامههای دو جانبه در سطح استان اجرایی میگردد.
سپس، هرمز نوروزیفرد معاون سوادآموزی استان در تکمیل بیانات مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: در اجرای برنامههای حوزه سوادآموزی که مبنای آن در سند تحول بنیادین اشاره گردید، کارکنان دولت، آموزشدهندگانی که طرف قرارداد دستگاههای دولتی، نهادهای مردمی و غیر دولتی، فرهنگیان شاغل و بازنشسته، کارکنان سازمان و متخصصان تعلیم و تربیت جهت تحقق و وصول اهداف سازمانی همانند گذشته و کماکان در ارتقای سطح سواد استان کوشا و پویا خواهند بود.
نوروزیفرد ابراز امیدواری کرد: مولفهها و شاخصهای کلیدی ارزیابی عملکرد حوزه سوادآموزی با عملیاتیشدن برنامه و تحقق بالای درصد باسوادی گروه سنی ۴۹-۱۰ سال، درصد سوادآموزان تحت پوشش به اهداف کمی برنامه، درصد سوادآموزان قبول شده به سوادآموزان تحت پوشش، مشارکت دستگاههای دولتی و غیر دولتی با سوادآموزی، تعداد تحت پوشش و قبولی با نظارتهای لازم و ضروری امکانپذیر میشود.
وی ادامه داد: این موفقیتها در گرو انجام پژوهشهای مرتبط و کاربرد آن در زمینه بهبود کیفیت دورههای آموزشی، بهرهگیری از نتایج اعتبارسنجی و مستندسازی برنامهها، میزان انعکاس برنامههای در حال اجرا و پخش و تبلیغ آن از شبکههای رادیویی و تلویزیونی و برگزاری جشنوارههای تخصصی در بین فرهنگیان و آموزشدهندگان میباشد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش در پایان اذعان داشت: با الهام از برنامههای کلی و نظاممند سند تحول بنیادین و اجرائینمودن اهداف عملیاتی در قالب اسناد مرتبط و تعریف فعالیتهای خاص پایگاه و استمداد از نیروی انسانی توانمند موجود و حمایتهای ویژه مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان برنامههای مربوط به ریشهکنی بیسوادی را با قدرت، صحت و سلامت پیگیری خواهیم نمود .
انتهای پیام/د