سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی استان کرمانشاه برای سنجش ۳۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان کرمانشاه از آمادگی استان برای سنجش ۳۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرزاد سهیلی رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی رابطین سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت : براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در برنامه سنجش سال جاری حدود ۳۰ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی مورد ارزیابی‌های اولیه قرار می‌گیرند و در صورت نیاز به مراکز سنجش تخصصی ارجاع خواهند شد.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای مناسب و پوشش حداکثری سنجش نوآموزان در تمام مناطق استان گفت : همکاری مسئولین آموزش ابتدایی و اطلاع رسانی به هنگام دستور العمل‌های سنجش به مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی می‌تواند نقش بسزایی در دستیابی به اهداف برنامه سنجش نوآموزان داشته باشد.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان کرمانشاه با تقدیر از همکاری مناسب حوزه معاونت آموزش ابتدایی با اداره آموزش وپرورش استثنایی استان در اجرای برنامه سنجش سال ۹۸ افزود: اساسی‌ترین هدف این برنامه شناسایی نوآموزان نیازمند ارجاع به مراکز تخصصی و پیگیری مسائل نیازمند درمان آنان است که در نتیجه آن موضوع جایدهی مناسب دانش آموزان مطابق با نیاز‌ها و ویژگی‌های فردی و براساس چارچوب‌های بسط و گسترش عدالت آموزشی محقق خواهد شد.

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست گفت: یکی از اهداف سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، مداخله به هنگام و تحقق عدالت آموزشی است.

وی با اشاره به تاکید مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مبنی بر اینکه تمامی مناطق و نواحی باید از امکانات یکسان و نیرو‌های مجری برنامه سنجش توانمند برخوردار باشند افزود: همه تلاش ما در جهت فراهم نمودن بهترین شرایط برای سنجش نوآموزان است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان افزود: ورود دانش آموزان و اولیای آنان به مراکز سنجش دریچه ورود به آموزش و پرورش است و اگر این شروع با خاطره‌ای دل انگیز همراه باشد، تاثیر شگرفی بر دانش آموزان خواهد داشت.

فضلی افزود: دانش آموزان امید‌های فردای این آب و خاکند که با سنجش درست و به هنگام می‌توان مشکلات احتمالی آنان را رفع کرد و هرچه بتوانیم سنجش را در دوره پیش دبستان برنامه ریزی کنیم به همان اندازه در دوره‌ی ابتدایی موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزانی که برای پیش دبستانی ثبت نام می‌کنند به مراکز سنجش معرفی شوند .

 

 

انتهای پیام/د

۳۰ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی مورد ارزیابی‌های اولیه قرار می‌گیرند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.