سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برآورد خسارت ناشی از سیل در خرمشهر

سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: طبق برآورد انجام شده خسارت ناشی از سیل فروردین ماه امسال به بخش کشاورزی، راه ، عمران شهری و آبفای روستایی و شهری خرمشهر ۳۲۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کورش مودت سرپرست فرمانداری خرمشهر روز دوشنبه بیشترین خسارت وارده ناشی از سیل اخیر به خرمشهر را در بخش کشاورزی، راه و عمران شهری، آبفای شهری و روستایی بیان کرد و گفت: از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی و آبگرفتگی مزارع، کانال‌ها و مابقی مربوط به بخش عمران شهری و روستایی، راه و مسکن است.

وی ادامه داد: تنها در بخش کشاورزی ۵۰۰ کشاورز اعلام خسارت کردند، ۴۰۰ پرونده تشکیل شده، ۱۲۰ پرونده در کارگروه شهرستان بررسی و از این تعداد ۷۵ پرونده به کارگروه استان ارسال شده است.

سرپرست فرمانداری خرمشهر میزان خسارت برآورد شده در بخش برق را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در بخش برق حدود هفت کیلومتر خطوط متوسط و ضعیف و ۱۳ ترانس برق در شهرستان خرمشهر آسیب دیده است.

مودت با بیان اینکه قرار است از این هفته نسبت به پرداخت خسات به پرونده‌های تکمیل شده بخش کشاورزی اقدام شود، افزود: هر شنبه در استان ۱۱ عضو کارگروه استانی در مرکز استان خوزستان به پرونده‌های بخش کشاورزی رسیدگی می‌کنند و در این راستا دولت بر تسریع در پرداخت خسارت‌ها تاکید کرده است.

وی میزان خسارت وارده به مسکن روستایی و شهری ناشی از سیل را یادآور شد و گفت: ۱۶ واحد مسکن روستایی و یک واحد مسکن شهری دچار خسارت شده که هشت مسکن روستایی بازسازی و هشت مسکن مرمت و به یک واحد مسکن شهری نیز تسهیلات پرداخت خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر ادامه داد:در بخش عمران شهری شهرداری‌های خرمشهر و مینوشهر گزارش خسارت وارده را جمع آوری و ارسال کردند.

۱۳ روستای غرب کارون با جمعیت بیش از ۶ هزار نفر در حوزه شهرستان خرمشهر در جریان سیل فروردین ماه دچار خسارت شدند.

بسیاری از شهرها و روستاهای پایین دست رودخانه‌های کارون و کرخه در جریان سیل فروردین ماه امسال دچار آبگرفتی شده و برخی نیز خسارت دیدند.

انتهای پیام/ د

خسارت وارده ناشی از سیل اخیر به خرمشهر

برچسب ها: تسهیلات ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.