سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاهوتی در صحن علنی:

دولت روحانی قدمی برای اجرای مسکن اجتماعی برنداشت

سخنگوی برنامه و بودجه مجلس گفت: در دولت روحانی که مسکن اجتماعی را مطرح کردند، قدمی برای اجرای آن برداشته نشد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی برنامه و بودجه در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۹ خرداد ماه)  مجلس با بیان اینکه نیاز مسکن در ایران بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برآورد می‌شود، گفت: ۷۰۰ هزار واحد مسکونی از این میزان نیاز زوج‌های جوان و مابقی برای سایر جامعه است که باید بررسی شود چه میزان از آن تامین شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به آمار صدور پروانه ساخت مسکن در کشور، اظهار کرد: تاکنون تنها ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پروانه برای واحد‌های مسکونی صادر شده است که به معنای تامین ۵۰ درصد نیاز کشور است. برای دهک‌های بالا تعهدی به تامین مسکن نداریم چرا که آن‌ها زمین و تسهیلات دارند؛ دهک‌های متوسط نیز با یارانه سود تسهیلات مشکلشان برطرف می‌شود، اما برای دهک‌های پایین با این روش‌ها نمی‌توان مشکلی را حل کرد.

لاهوتی در ادامه به اقدامات دولت‌های مختلف در حوزه مسکن اشاره کرد و تصریح کرد: در دولت سازندگی زمین در اختیار دهک‌های پایین قرار گرفت و در دولت اصلاحات طرح اجاره به شرط تملیک اجرا شد همچنین در دولت احمدی نژاد طرح مسکن مهر را داشتیم، اما در دولت روحانی که مسکن اجتماعی را مطرح کردند، قدمی برای اجرای آن برداشته نشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به راه حل‌های این موضوع بیان کرد: نخست اینکه باید تسهیلات ارزان قیمت را افزایش دهیم که در قانون برنامه ششم نیز به آن تاکید شده است همچنین باید زمین ارزان برای افراد تامین شود که تنها راه حل برای دهک‌های پایین است.

وی افزود: صنعتی سازی نیز در قانون برنامه چهارم مورد تاکید بود که باید ۲۰ درصد ساختمان‌ها صنعتی سازی شود که ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت مسکن را کاهش داده و عمر ساختمان را افزایش می‌دهد. خوشبختانه در حوزه روستایی مشکل نداریم و بنیاد مسکن به وعده‌های خود در این حوزه عمل کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ملکوت
۱۱:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
فقط شعار داده عمل نبوده در کاره این دولت.