رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: در حال حاضر شاهد افزایش چند برابری قیمت مسکن در حوزه خرید و فروش، ساخت و اجاره هستیم و سوال اینجاست که آیا این موضوع قابل پیشگیری نبود.

شتباهات دولت، نقدینگی را به سمت مسکن برده است/ آیا افزایش چند برابری قیمت مسکن قابل پیشگیری نبود؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۹ خرداد ماه) مجلس با اشاره به روند رو به رشد جمعیت و جا به جایی‌های گسترده در کشور گفت: این موضوع منجر به بحران در حوزه مسکن شده است، آیا دولت و وزارت راه در مورد بحران مسکن به روش علمی اقدامی انجام داده است و اگر این طور است باید گزارشی از عملکرد و دستاورد‌های خود ارائه کند، همچنین باید از گذشته آسیب شناسی نسبت به وضع موجود انجام می‌شد.

وی ادامه داد: موضوع مسکن، موضوع جدیدی در سطح دنیا نیست و باید از تجارب کشور‌های دیگر در این حوزه استفاده می‌کردیم، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش چند برابری قیمت مسکن در حوزه خرید و فروش، ساخت و اجاره هستیم و سوال اینجاست که آیا این موضوع قابل پیشگیری نبود.

مازنی در ادامه با تاکید بر اینکه بافت‌های فرسوده باید مدیریت شود، اظهار کرد: منازل سیل زده و زلزله زده باید مقاوم سازی شوند و دولت باید برای آن برنامه داشته باشد، اشتباهات دولت، نقدینگی را به سمت مسکن برده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۰:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
ارزش پول ما ۴ تا ۵ برابر کاهش داشته پس طبیعی است که مسکن هم مشابه سایر اقلام حداقل 4 تا ۵ برابر افزایش قیمت داشته باشد. هر چند که دیگر نمیتوان نفس کشید.
آخرین اخبار