سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت جوی بذری در سمنان

برداشت جو بذری از مزارع پیمانکاران استان سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سهیل دانایی رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان سمنان گفت: اتحادیه تعاونی روستایی پس از اجرای طرح‌های مراقبت و نگهداری، آمادگی دارد جوی بذری پیمانکاران را به صورت توافقی خریداری کند تا پس از فرآوری و ضدعفونی، بذور مورد نیاز کشاورزان برای سال زراعی آینده تامین شود.

دانایی افزود: قیمت پایه خرید توافقی این محصول کیلویی ۱۹ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین و برای بذور پرورشی ۳، مادری و گواهی شده به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ درصد ارزش بذری در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان همچنین از آمادگی اتحادیه‌های تعاونی روستایی گرمسار و شاهرود برای خرید بذور ارقام و طبقات مختلف گندم از پیمانکاران بذری خبر داد.

دانایی گفت: قیمت مصوب خرید گندم بذری از کشاورزان استان سمنان ۱۷ هزار ریال برای ارزش بذری ۱۵، ۲۰ و ۲۵ درصد به ترتیب برای بذور گواهی شده، مادری و پرورشی ۳ اختصاص داده شده است.

پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری، هزار و ۲۰۰ تن جوی بذری و سه هزار و ۵۰۰ تن گندم بذری از مزارع بذری تحت پوشش شبکه تعاونی روستایی استان سمنان برداشت و پس از بوجاری و ضدعفونی آماده تحویل به کشاورزان استان شود.

انتهای پیام / گ 

جزئیات آغاز برداشت جوی بذری در سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.