سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه نخست مرکز هواشناسی کشاورزی زهک در ارزیابی سازمان هواشناسی کشور

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی زهک به صورت مشترک با چهار ایستگاه مشابه در رتبه نخست ارزیابی کمی و کیفی سازمان هواشناسی کشور در ماه اردیبهشت قرار گرفت.

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:در ارزیابی اردیبهشت ماه سازمان هواشناسی کشور، ایستگاه هواشناسی کشاورزی زهک به همراه ایستگاه‌های دانشگاه نازلو، طرق، گلمکان و میناب با کسب ۹۵ درصد امتیاز این بخش به صورت مشترک در رتبه‌های نخست قرار گرفتند.

وی افزود: سازمان هواشناسی کشور به صورت ماهانه فعالیت ۳۸ مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی کشور را ارزیابی می‌کند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ثبت اطلاعات روزانه در پایگاه agromet، تولید محصولات هواشناسی کشاورزی و ارسال گزارشات روزانه بخشی از آیتم‌های این ارزیابی کمی و کیفی هستند.

دیانتی گفت: ایستگاه هواشناسی زهک در سال ۱۳۷۳ با تمرکز بر بخش کشاورزی و ارائه خدمات به این بخش در یکی از قطب‌های کشاورزی شمال سیستان و بلوچستان تأسیس شد.

وی در ادامه به اهمیت هواشناسی کشاورزی در تأمین امنیت تولید غذا در کشور تأکید کرد و گفت: هواشناسی کشاورزی از مراکز مهم سازمان هواشناسی کشور است که با تولید محصولات مختلف، مشارکت زیادی در تأمین امنیت تولید غذا و افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی دارد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هفته نامه، ماه نامه و فصل نامه‌های کشاورزی از مهمترین محصولات هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی است که با استفاده از مأموریت ایستگاه‌های ۳۸ گانه تحقیقات کشاورزی هواشناسی سطح کشور تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع

رتبه نخست کشوری ایستگاه هواشناسی کشاورزی زهک 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.