رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اطلاعیه جوی و هشدار نسبت به بارش رگبار باران در برخی نقاط استان گفت: پیش بینی می‌شود رگبار باران برخی نواحی ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان را فرا گیرد.

بارش‌های رگباری از امروز در برخی نقاط سیستان و بلوچستانعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی و تحلیل مدل‌های عددی از امروز تا شنبه شرایط برای بارش‌های رگباری، تندباد موقتی، رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان فراهم است.

وی با بیان اینکه با توجه به رگباری بودن نوع ریزش‌ها انتظار می‌رود پراکندگی بارش‌ها زیاد باشد، افزود: میزان بارش‌ها به صورت عمده کمتر از ۱۰ میلی متر برآورد می‌شود، اما این بارش‌ها در برخی مناطق ممکن است سبب جاری شدن موقتی روان آب شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه از تداوم وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و گفت: همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شهر‌های شمال استان به ویژه زابل و زهک ادامه دارد.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که وزش باد در روز‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد و در برخی مناطق موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا شود.

انتهای پیام/ع

رگبار بارش باران در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار