سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با توسعه کشاورزی حفاظتی بهره اقتصادی بالا عاید کشاورزان می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: باید به سمت کشاورزی حفاظتی برویم.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سید افشین صفوی امروز (۱۲ خرداد) در مراسم روز مزرعه در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم سرارود کرمانشاه که با حضور معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد، برگزاری چنین نشست‌هایی را در راستای انتقال یافته‌های علمی به کشاورزان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با توسعه برگزاری این نوع برنامه‌ها با حضور بهره برداران بخش کشاورزی شاهد شکوفایی بخش کشاورزی در آینده باشیم.

صفوی اضافه کرد: در این نشست‌ها کشاورزان در جریان علوم روز کشاورزی قرار گرفته و با پیاده کردن این علوم در اراضی زراعی شاهد افزایش تولیدات بخش کشاورزی خواهیم بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به ضرورت ورود به حوزه کشاورزی حفاظتی داشت و افزود: باید به سمتی برویم که کشت بدون شخم را در مزارع استان ترویج کنیم.

صفوی با اشاره به بالاتر بودن میزان عملکرد محصول در واحد سطح در کشاورزی حفاظتی، اضافه کرد: با توسعه کشاورزی حفاظتی بهره اقتصادی بالا عاید کشاورزان می‌شود.

صفوی سپس اشاره‌ای هم به توسعه کشت نخود پاییزه در استان کرمانشاه داشت واضافه کرد: امسال ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه رفت که این اقدام در کنار افزایش درآمد کشاورزان می‌تواند در افزایش حاصلخیزی خاک نیز اثرگذار باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: امسال در استان کرمانشاه به ۱۷ استان کشور بذر نخود پاییزه پا بلند را ارسال کردیم.

وی با اشاره به استفاده از هد برداشت نخود در استان کرمانشاه در چند سال گذشته، افزود: در سال گذشته این هد‌ها به صورت نیم بها و با استفاده از یارانه اعتبارات ملی در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی سپس وجود موسسه تحقیقات کشاورزی دیم سرارود کرمانشاه را یک ظرفیت خوب در استان دانست و افزود: وجود این موسسه با توجه به  دیم بودن ۸۰ درصد از اراضی استان کرمانشاه شامل ۷۱۹ هزار هکتار از مزارع با انجام کار‌های اصلاحی، به نژادی و به زراعی می‌تواند نقش موثری در افزایش تولیدات بخش کشاورزی استان ایفا کند.

انتهای  پیام/ز

 

دیم بودن ۸۰ درصد از اراضی استان کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.