سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت وزش باد در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید /هوای زابل برای گروه های حساس ناسالم شد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تشدید سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان، سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت با افزایش گرادیان فشاری در شرق کشور، امروز بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد و بیشینه سرعت باد در ایستگاه زابل به ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این باد شدید سبب خیزش گردوخاک در برخی نواحی شمال استان شد به طوریکه دید افقی در زهک را به ۵ و زابل به ۷ کیلومتر کاهش داد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به سبب خیزش گردوغبار غلظت ذرات معلق در هوای زابل تا پیش از ظهر امروز در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی قرار گرفت.

ملاشاهی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی وزش باد‌های ۱۲۰ روزه همچنان تا اوایل هفته آینده در نواحی شمالی، نوار شرقی و مرز غربی استان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شدت وزش باد در نواحی شمال استان بیش از سایر مناطق برآورد می‌شود به طوریکه انتظار می‌رود بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به ۸۵ و گاهی بیشتر از ۸۵ کیلومتربر ساعت برسد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در باره وضعیت دمایی پیش روی استان نیز گفت: پیش بینی می‌شود از امروز تا چند روز آینده دمای هوای نیمه شمالی استان بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس کاهش یابد.

ملاشاهی افزود: شرایط جوی دریای عمان به نسبت آرام است، اما وزش باد در برخی نقاط نوار ساحلی استان منجر به خیزش گردوغبار و کاهش دید افقی می‌شود.

انتهای پیام/ع

گردو خاک در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.