سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۳ و یک دهم درصدی بودجه امسال در فارس

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: بودجه امسال استان نسبت به پارسال ۱۳ و یک دهم درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ساسان تاجگردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس بیان کرد: پارسال بودجه ابلاغی استان فارس یک هزار و ۴۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که برای امسال این عدد، یک هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: میانگین بودجه کشوری در این بخش ۱۱ و ۶ دهم درصد افزایش داشته که نشان می‌دهد سهم استان فارس نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

تاجگردون ادامه داد: پارسال تعداد طرح‌های ملی استان ۱۵۸ طرح بود که این عدد امسال به ۱۶۲ طرح رسیده و نشان می‌دهد بودجه این بخش نیز با افزایش ۱۹ و سه دهم درصدی از یک هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان در پارسال به یک هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان در امسال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس اضافه کرد: سرجمع اعتبارات مصوب عمرانی فارس پارسال یک هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان بوده، که در موضوع اعتبارات ملی نیز پس از کسر سهم اعتبارات توازن، عدد مصوب استان فارس در سال ۹۷ به ۵۹۸ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: سرجمع اعتبارات استانی، ردیف‌ها و اعتبارات ملی نیز پارسال بالغ بر ۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان بوده که میانگین تخصیص حدود ۸۷ و هفت دهم درصد بوده است.

تاجگردون سهم استان فارس از طرح های نیمه تمام ملی و استانی در کشور را قابل توجه دانست و اظهار کرد: برای تکمیل تمام طرح های نیمه تمام در کشور ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازاست، که پارسال ۶۲ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۱۰ درصد این عدد اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس تاکید کرد: بر این اساس پیش بینی می‌شود که اگر هیچ طرح جدیدی در کشور آغاز نشود و بدون افزایش قیمت، در مجموع حدود ۲۰ سال طول می‌کشد که این طرح ها اجرایی شود.

وی گفت: یکی از سیاست‌های دولت برای تکمیل طرح های نیمه تمام، واگذاری آن ها به بخش خصوصی است، که واگذاری طرح باغ موزه مشاهیر، تصفیه خانه خط دوم آبرسانی به شیراز و آزاد راه لامرد – پارسیان به بخش خصوصی نیز بر همین اساس انجام شد.

تاجگردون بیان کرد: به منظور ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای مشارکت در تکمیل طرح های نیمه تمام، مواردی از جمله امکان ایجاد تغییر کاربری و پرداخت تسهیلات یارانه‌ای از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با اشاره به محدودیت‌های اعتباری، از دستگاه‌های اجرایی استان خواستار صرفه جویی در هزینه های غیر ضروری شد.

وی افزود: بر همین اساس موضوع پرداخت یارانه، پرداخت کمک‌های حمایتی به خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی با روند افزایشی در حال انجام است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

بودجه سال ۹۸ استان فارس ۱۳ درصد  افزایش داشته است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.