سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاچاقچی عتیقه در دام پلیس استان مرکزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی از کشف ۸۰ قطعه شیء تاریخی از یک خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی از کشف اشیاء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در محور اراک ـ بروجرد خبر داد وگفت: در بازرسی از یک خودرو در پاسگاه توره  تعداد ۸۰ قطعه شامل اشیای فلزی و سفالی- مهر و مهره، قمقمه سفالی لعاب دار، کاسه، پیاله، دستبند و انگشتر کشف و توقیف شد.

ایزدی با بیان اینکه از این تعداد اشیای کشف‌شده بنا بر نظر کارشناس میراث‌فرهنگی اصالت ۲۰ شیء عتیقه تائید و قدمت آن‌ها مشخص شده است اظهار کرد: ۲۰ شیء کشف‌شده فلزی، کاسه، دستبند و انگشتر مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و ارزش تاریخی و فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه این گونه اموال فرهنگی و اشیای تاریخی بیانگر تمدن و صبغه فرهنگ این منطقه است تصریح کرد: محافظت از این میراث فرهنگی و تاریخی بر همگان لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۶۰ مهره از اشیای مکشوفه تقلبی بودند که دارای نقوش بوده و همچنین تعدادی مهره که صنایع‌دستی بوده اند و ارزش تاریخی و فرهنگی ندارند.

ایزدی با اشاره به اینکه اشیای دارای ارزش تاریخی به موزه چهارفصل اراک انتقال یافت خاطرنشان کرد: در این ارتباط متهم به قاچاق اشیای عتیقه برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/ک

کشف ۸۰ قطعه شیء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در محور اراک ـ بروجرد

برچسب ها: میراث فرهنگی ، عتیقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.