سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت وزش باد در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل سبب کاهش کیفیت هوا شد.

محمود دیانتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،: امروز نیز وزش باد شدید در شهر‌های شمالی استان ادامه داشت و در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد.

وی افزود: تا ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در فرودگاه زابل به ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۴۳۱ میکروگرم بر متر مکعب معادل سه برابر حد مجاز رساند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سایر شهر‌های شمال استان نیز وزش باد و گردوخاک امروز نیز ادامه داشت، گفت: وزش باد در شهر زهک موجب کاهش دید افقی شد.

دیانتی تصریح کرد: برخلاف ساعات ابتدای امروز، هم اکنون از سرعت وزش باد در زابل کاسته شده است و سرعت وزش باد حدود ۴۳ کیلومتر بر ساعت است.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی انتظار می‌رود همچنان وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه در شهر‌های شمالی استان ادامه یابد. این شرایط در نوار شرقی و برخی نواحی مناطق غربی استان نیز با شدت کمتر روی می‌دهد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وزش این باد‌ها که سرعت آن‌ها در طول روز‌ها بیشتر است در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

انتهای پیام/گ

وزش باد درسیستان وبلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.