سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علائمی که زنگ خطر ناباروری را به صدا درمی‌آورد +بهترین راه درمان پلی‌کیستیک

یک متخصص زنان و زایمان گفت:خانم‌هایی که مبتلا به سندروم پلی کیستیک هستند برای بارداری باید تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

طاهره افتخار متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره تنبلی تخمدان و علائم آن اظهار کرد: تنبلی تخمدان یا سندروم پلی کیستیک اختلالی هورمونی است که بانوان به آن مبتلا می‌شوند؛ برخی زنان هنگام اولین عادت ماهانه خود علائم را مشاهده می‌کنند و برخی دیگر زمانی متوجه تنبلی تخمدان می‌شوند که به شدت چاق شده‌اند و نمی‌توانند باردار شوند.

علائم سندروم پلی‌کیستیک

وی ادامه داد: از اصلی‌ترین و مهمترین علائم این سندرم می‌توان به کیست‌های متعدد کوچک در تخمدان‌ها اشاره کرد که با سونوگرافی قابل مشاهده هستند؛ اختلالات تخمک گذاری، قاعدگی متابولیسم، دیابت، افزایش مو‌های زائد در صورت و کشاله‌های ران و دور سینه و چاقی از دیگر علائم تنبلی تخمدان است.


بیشتر بخوانید: سندرم پلی کیستیک؛ بیماری پنهان پشت جوش‌های صورت


این متخصص زنان و زایمان در رابطه با علائم این اختلال افزود: این علائم باید با هم دیده شوند در غیر این صورت با مشاهده یکی از موارد بالا نمی‌توانیم پی در وجود این اختلال ببریم.

افتخار در ادامه بیان کرد: افزایش هورمون‌های مردانه بدن (اندروژن) و افزایش انسولین و در افراد چاق از علل این سندروم هستند و زنانی که دچار این اختلال هستند خود به خود باردار نمی‌شوند و باید تحت درمان پزشک قرار بگیرند.

تنبلی تخمدان خانم‌ها باردار چه تاثیر بر نوزادان دارد؟

وی تصریح کرد: تنبلی تخمدان خانم‌ها باردار در نوزاد تاثیری ندارد، ولی اگر نوزاد دختر باشد احتمال خطر ابتلا به سندروم پلی کیستیک  در او افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: سندروم پلی کیستیک تخمدان و ابتلای جنین به بیماری روانی


افتخار در پایان با اشاره به درمان این اختلال گفت: کاهش وزن در زنان چاق بهترین درمان سندروم پلی‌کیستیک است، تحریک تخمک گذاری و استفاده از قرص‌های ضد بارداری نیز از دیگر روش‌های درمانی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.